חדשות

בבית החולים שערי צדק נפתחה מרפאה לטיפול במחלת העין האוטואימונית TED

במרפאה החדשה פועלים רופא עיניים, אנדוקרינולוג ואופטומטריסט. האבחון והטיפול יכולים להתבצע במפגש אחד ובית החולים מבטיח גם זמינות טובה

בדיקת עיניים. אילוסטרציה

המרכז הרפואי שערי צדק הודיע על פתיחת מרפאה חדשה לטיפול ב-TED, מחלת העין של בלוטת התריס.

מחלת העין של בלוטת התריס TED - Thyroid eye disease נגרמת מפעילות יתר של בלוטת התריס ובאה לידי ביטוי בפזילה, התבלטות העיניים, יובש, טשטוש הראייה ובמצבי קיצון גם לפגיעה בעצב הראייה ולעיוורון. ההידרדרות במחלה עלולה להיות מהירה ולכן יש צורך במתן טיפול רב תחומי בתוך תקופה קצרה.

במרפאה החדשה ב"שערי צדק" פועלים רופא עיניים, אנדוקרינולוג ואופטומטריסט. האבחון והטיפול יכולים להתבצע במפגש אחד ובית החולים מבטיח גם זמינות טובה. עד לפתיחת המרפאה הייעודית לנושא הזה, המטופל היה צריך להיפגש עם כל מומחה בנפרד - תהליך שנמשך זמן רב.

פעילות היתר של בלוטת התריס היא מחלה שכיחה הגורמת לשינויים גופניים רבים. מחלת TED היא מחלה אוטואימונית המופיעה בנשים יותר מאשר בגברים.

מנהל מחלקת עיניים ב"שערי צדק", פרופ' דוד צדוק: "מחלת בלוטת התריס יכולה לבוא לידי ביטוי בהפרעה תפקודית וקוסמטית בעין בדרגות חומרה שונות. במקרי קיצון היא עלולה לגרום אף לעיוורון או לנכות חברתית קשה. הטיפול ממושך ומורכב - במיוחד כאשר סובלים ממחלה בדרגה בינונית או קשה.

"אופי המחלה דורש מעקב קבוע, זמינות גבוהה להגעה לרופא וטיפול משולב של רופאים עם אנשי מקצוע מתחומים שונים נוספים. טיפול נכון המתוזמן היטב עשוי למנוע חלק ניכר מהסיבוכים והנזקים הקבועים לעין. לשם כך נועדה המרפאה הייעודית החדשה".

נושאים קשורים:  בית החולים שערי צדק,  פרופ' דוד צדוק,  מחלת TED,  רפואת עיניים,  בלוטת התריס,  חדשות
תגובות