חדשות

שירות חדש ב"קפלן": השתלת עדשות פרימיום בניתוחי קטרקט ולאסטיגמנטיזם

העדשות המולטיפוקליות המתקדמות, המושתלות בניתוח אחד, נועדו לתקן גם את הירידה בראייה ומיקוד הראייה וגם את ה"צילינדר"

צוות מחלקת עיניים ב"קפלן" במהלך ניתוח להשתלת עדשות. צילום: דוברות בית החולים

המרכז הרפואי קפלן ברחובות הודיע השבוע כי החל להפעיל במחלקה העיניים, בניהולה של פרופ' חנה לייבה, שירות חדש שלא היה בו קודם: השתלת עדשות מולטיפוקליות מתקדמות בניתוח אחד הכולל טיפול בקטרקט וגם בלקות ראייה לסובלים מאסטיגמנטיזם ("צילינדר").

פרופ' לייבה מסרה שבשנים האחרונות חלה התפתחות בהשתלות עדשות תוך עיניות ופותחו עדשות מתקדמות – פרימיום, שנועדו לתקן גם את מיקוד הראייה וגם את ה"צילינדר". "העדשות הללו יקרות יותר ולכן הושתלו עד היום בעיקר במסגרות הפרטיות. עם כניסת העדשות לסל הבריאות התחלנו להשתילן גם ב'קפלן', אולם בתשלום נפרד מעבר לטופס 17 (התחייבות לניתוח)".

ד"ר אריה מרקוביץ, מומחה לטיפול בקרנית, הוסיף: "קטרקט היא התעכרות העדשה הטבעית בעין ומתרחשת עם הגיל. בשלב מתקדם, כשהעכירות גורמת לירידה חדה בראייה, מוציאים את העדשה העכורה ומשתילים מלאכותית".

כדי לבדוק אם קיימת התאמה להשתלת עדשות אלו מבוצעת בדיקה במרפאה ובהמשך מיפוי קרנית ו-OCT של הרשתית כדי לוודא שאין בעיה אחרת בעין.  אם המטופל נמצא מתאים, יבוצע הניתוח עם העדשות החדשות בהמשך להמלצת הרופא ובכפוף לטופס התחייבות מקופת החולים".

נושאים קשורים:  עדשות מולטיפוקליות,  השתלת עדשות,  בית החולים קפלן,  קטרקט,  אסטיגמנטיזם,  פרופ' חנה לייבה,  ד"ר אריה מרקוביץ,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
17.01.2020, 17:03

לא חשבתם לעשות קצת הגהה? אסטיגמנטיזם? ועוד מופיע פעמיים?
מחלקה העיניים??
שיהיה בהצלחה ואני מקווה שהניתוחים יהיו קצת פחות חורקים מהעברית המקולקלת

אנונימי/ת
19.01.2020, 22:22

ממש שירות פורץ דרך... קיים כבר עשר שנים בבתי חולים אחרים.

כל פעם שאני קורא כתבות כאלו אני מעריץ את יחידת הדוברות של בית החולים.
במקרה הזה קצת פחות, כיוון שיש שגיאות כתיב נוראיות.