תעלות אשלגן

ביטוי מוגבר של תעלות אשלגן בתאי שריר ביתר לחץ דם ריאתי

במחקר זה נמצא תפקיד חדש לתעלות אשלגן מסוג Kv11.1 בריאות, ובפרט בעורקים הריאתיים, בבריאים ובחולים. התפקיד של Dofetilide בחסימת תעלות אלו יכול להוביל לכך שתרופה זו תהווה חלופה טיפולית בטיפול ביתר לחץ דם ריאתי

המערכת הקרדיו-וסקולארית (אילוסטרציה)
המערכת הקרדיו-וסקולארית (אילוסטרציה)

תעלות אשלגן מסוג Kv11.1 נחצים לרה-פולריזציה התקינה של הלב. תרופות מרשם שחוסמות את התעלות האלו מאריכות את פוטנציאל הפעולה החדרי וגורמות להפרעות קצב. מעט ידוע על הביטוי של תעלה זו ותפקודה ברקמת הריאה.

במחקר זה, החוקרים מדווחים כי תעלות Kv11.1 קיבלו ביטוי נרחב בעורקים הריאתיים הגדולים ברקמת ריאה של אנשים וחולדות. ביטוי תעלות אלו היה מוגבר בריאות של אנשים עם יתר לחץ דם ריאתי הקשור ב-COPD ובריאות של חולדות עם יתר לחץ דם ריאתי.

ברקמת ריאה בריאה של חולדות ואנשים, ביטוי התעלות היה מוגבר בעורקים הריאתיים הגדולים. באנשים וחולדות עם התחלואה הנ"ל, נראה ביטוי נוסף של התעלות בעורקים הריאתיים הגדולים והקטנים. העלייה בביטוי התעלות הייתה צמודה לתהליך העיצוב מחדש של כלי הדם הריאתיים בחולדות.

הטיפול ביתר לחץ דם ריאתי עם Dofetilide, חסם תעלות Kv11.1 שמאושר לשימוש בהפרעות קצב, עיכב את תהליך העיצוב מחדש של כלי הדם.

מקור: 

Shults N.V et al (2020). The American Journal of Pathology, Volume 190, Issue 1, Pages 48–56;

נושאים קשורים:  תעלות אשלגן,  יתר לחץ דם ריאתי,  מחקרים
תגובות