חדשות

ללא תקציב: פרסום המלצות ועדת סל התרופות לשנת 2021 יתעכב

משרדי האוצר והבריאות לא השלימו את הדיונים ביניהם על מסגרת התקציב עבור הוועדה והמלצותיה יתפרסמו באיחור של חודש ואף יותר

החלטות הוועדה עלולות לעקוף את אלו של ועדת סל התרופות, כך שתרופות שנכנסו לסל לא יינתנו בפועל למטופלים. אילוסטרציה

המלצות הוועדה להרחבת סל התרופות לשנת 2021 יתפרסמו כנראה רק בסוף ינואר, באיחור של חודש מהמועד המקורי שנקבע לוועדות שנתיות אלו. בין השאר משום שמשרדי האוצר והבריאות לא השלימו את הדיונים ביניהם על מסגרת התקציב עבור הוועדה. בראש ועדת הסל השנה עומד פרופ' שוקי שמר.

רק בימים הקרובים יחלו בוועדה דיוני שלב התיעדוף לתרופות ולטכנולוגיות שעברו את שלב הדיונים הראשון וקיבלו דירוגים גבוהים. במהלכו גם ישמעו חברי הוועדה דיווחים וחוות דעת שביקשו לקבל ממומחים שונים.

נוכח העובדה שכנראה הכנסת מתפזרת בשבוע הבא, עד מועד הבחירות תפעל ממשלת מעבר בלבד וטרם ידוע מהו תקציב המדינה לשנה הקרובה, לא מן הנמנע שגם המועד החדש להגשת המלצות ועדת סל התרופות יידחה שוב. שר הבריאות אמנם הבטיח חגיגית עם מינוי הוועדה כי בכוונתו לבקש עבורה תקציב בסך 750 מיליון שקל, אך בסופו של דבר נראה כי ביקש מסגרת תקציב של 650 מיליון במקום 500 מיליון שקל שהוקצו בשנה שעברה. עד כה כאמור אין הסכם בנושא זה בין האוצר למשרד הבריאות.

הדחיות הללו עוררו אכזבות  בקרב חולים שממתינים להמלצות הוועדה להשגת תרופות חדישות יותר לשם טיפול במחלותיהם, בעיקר מחלות קשות ואף נדירות. ביניהן תרופות שנחשבות מצילות חיים. בין הגופים המייצגים חולים, גם העמותה לסרטן ריאה. המנכ"לית ד"ר שני שילה הגיבה אמש על הדחייה, בשיחה עם כתבת ערוץ 12 ענבר טויזר: "דחיית פרסום החלטות ועדת הסל היא בשורה קשה לחולים. בישראל אלפי מטופלים הממתינים בקוצר רוח לאישור תרופות חדישות מאריכות ומצילות חיים. העולם כולו מתמודד עתה עם מחלת הקורונה אבל אסור לשכוח גם את החולים במחלות האחרות הזקוקים לטיפול שיכול להציל את חייהם".

נושאים קשורים:  ועדת סל התרופות,  פרופ' שוקי שמר,  חדשות,  תקציב ועדת סל התרופות,  משרד האוצר,  משרד הבריאות
תגובות