COVID-19 בישראל

ד"ר שרון אלרעי-פרייס: "40% מהתחלואה הנוכחית היא בילדים"

ראש שירותי בריאות הציבור מעריכה כי סגירת השמיים תימשך חודש לפחות: "כניסת המוטציות עלולה לצאת משליטה ולפגוע משמעותית במערכת הבריאות"

ילדה במגיפת הקורונה. אילוסטרציה

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, שהשתתפה הבוקר (ב') בדיון בוועדת החוקה של הכנסת, העריכה כי סגירת השמיים, עליה החליטו השרים אמש וכרגע היא לחמישה ימים בלבד (עד סוף ינואר), תצטרך להימשך חודש לפחות או עד שיהיו בארץ לפחות שלושה מיליון מחוסני קורונה בשתי המנות. הסיבה: "כניסת המוטציות שעלולה לצאת משליטה ולפגוע משמעותית במערכת הבריאות".

עוד אמרה ד"ר אלרעי-פרייס: "מספר המאומתים החדשים אמנם יורד אך אנחנו עם שיא במספר המונשמים, דבר שלא היה כמותו מתחילת המגיפה".

בהתייחסה למבצע החיסונים, אמרה: "נצטרך כמה שבועות כדי לאפשר למבצע החיסונים להתקדם בקצב מהיר כדי שגם אם ייכנסו וריאנטים מידבקים, נוכל להשתלט עליהם. אנחנו 'מצמיחים' את המוטציות במעבדה בתל השומר ומנסים לראות אם החיסון עוזר. כרגע אנחנו מניחים שלרוב המוטנטים של הנגיף, הוא אכן יעיל, אבל כדי לדעת בוודאות, נזדקק לעוד זמן".

היא הבהירה: "מדדי התחלואה בישראל עתה, כשבוע לפני סיום הסגר השלישי, מדאיגים למדי. מספר המאומתים ירד אך אנחנו עם שיא במספר המונשמים. לא היה כדבר הזה. כשהיו 4,000 חולים מאומתים חדשים ביום עם מקדם הדבקה של 1.3 זה היה ברור. אבל כרגע המקדם הוא 0.9. צריך לראות כיצד ומתי תתחיל השפעת החיסון וזאת כשתהיה ירידה גם במספר החולים הקריטיים והקשים, נוסף על ירידה במקדם ההדבקה. עדיין לא החלטנו מה יהיה הסף לסיום הסגר".

בהתייחסה למערכת החינוך אמרה: "היא אינה בגדר גורם יוזם של המגיפה, אולם בהחלט תורמת להתפשטות הנגיף. כרגע, עם הוריאנט האנגלי המצב יותר גרוע. 40% מהתחלואה הנוכחית היא בילדים - שיעור גבוה יותר מחלקם של הילדים בכלל האוכלוסיה. ביציאה מהסגר השני היינו עם 29% ואנחנו רואים עלייה בתחלואה של גילאי 9-6".

נושאים קשורים:  קורונה,  19-COVID,  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  חדשות,  נתב"ג
תגובות
25.01.2021, 21:54

'תחלואה' אינה מילה מתאימה כשמדובר באיבחון pcr ללא תסמינים.
אולי 'תפוצה'.