COVID-19 בישראל

קריאה למנכ"ל "פייזר" לדחות ביקורו בארץ עד לאחר הבחירות

מדענים, רופאים ואנשי אקדמיה ישראלים הזהירו את מנכ"ל חברת התרופות: ראש הממשלה בנימין נתניהו ינצל את ביקורו המתוכנן בישראל לטובת קמפיין הליכוד לבחירות

ד"ר אלברט בורלה, מנכ"ל "פייזר". עד כה לא נענה לפניות

מדענים, רופאים ואנשי אקדמיה הזהירו את אלברט בורלא, מנכ"ל חברת פייזר, יצרנית תרכיבי החיסון לקורונה יחד עם "ביונטק" הגרמנית, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ינצל את ביקורו המתוכנן בישראל ל-8 במארס לטובת קמפיין הליכוד ונתניהו לבחירות. עד כה בורלא לא הגיב לפנייה ו"בינתיים אין סימנים שבכוונתו לשנות בתכניותיו". כך דיווח היום עמוס הראל ב"הארץ".

בדיווח נמסר כי קבוצת המדענים שפנתה לבורלא כוללת אנשי חינוך ותעשיה שאינם מאוהדי נתניהו. הם רואים בביקור המתוכנן של מנכ"ל חברת התרופות "התערבות לא הולמת בבחירות בישראל, אליה נגרר בלא ידיעתו". ככל הידוע שוגרו אליו וגם לנציגי חברת פייזר בישראל יותר מעשרה מכתבים שבהם הוזהר שביקורו ינוצל לצרכים פוליטיים ולכן הומלץ לו להגיע לישראל לאחר הבחירות.

אחד משולחי המכתבים, פרופ' דוד הראל, חתן פרס ישראל למדעי המחשב ממכון ויצמן, כתב לבורלא, שהוא "מפציר בו לא לבקר בישראל לפני הבחירות אצלנו ולא לשאת הצהרות בדבר יוזמות חדשות של 'פייזר' בישראל. הבחירות הקרובות  הן כה קריטיות עד שאני מוצא עצמי מחפש אוויר לנשימה, יומם ולילה. צעדים כמו אלה שאנו שומעים שמתכננת 'פייזר' עלולים להתברר כתרומה הרסנית להחרבתה של ישראל כדמוקרטיה ואף כאומת הסטארט-אפ, שיש לה תרומה גדולה למדע, לרפואה ולטכנולוגיה".

פנייה דומה, בנפרד, העבירה יזמת ההיי-טק ארנה ברי, לשעבר המדענית הראשית במשרד המסחר והתעשיה.

נושאים קשורים:  פייזר,  ד"ר אלברט בורלא,  חדשות,  19-COVID,  בחירות 2021,  בנימין נתניהו,  מפלגת הליכוד
תגובות
אנונימי/ת
25.02.2021, 00:50

דחיית הביקור היא התערבות פוליטית. מנכ״ל פייזר רוצה להגיע לביקור, וכל שבט ״רק לא ביבי״ נעמד על הרגליים האחוריות; נחרד מהאפשרות שחלק מהאזרחים יבין עד כמה מוכשר וראוי הוא ראש הממשלה שלנו, מסוגל לתכנן כמה מהלכים קדימה, כמו רב-אומן בשח-מט. לדעתי, הביקור לא ישפיע על ההצבעה. מי ששונא את ביבי ממילא לא יצביע לו. ומי שבעדו, ממילא יצביע מחל. יש פה, כרגיל, נסיון לסתימת פיות על ידי מי שרוממות חופש הביטוי כביכול בראש סדר העדיפויות שלו, כאשר הפיות לא דוגלים באג׳נדה הרצויה.

אנונימי/ת
25.02.2021, 07:55

כדאי להבין שהמדינה לא עומדת מלכת גם בתקופת בחירות. וחבל שמנצלים את הבמה המקצועית לשיח פוליטי רדוד.

אנונימי/ת
27.02.2021, 09:46

כשראש ממשלתנו מונע משיקולים פוליטיים ומנצל כל במה לתועלתו הפוליטית והמשפטית, שתבוא קריאה כזו מצד אנשי מדע רפואה ואקדמיה