COVID-19 בישראל

הציגו אישורי בדיקות מזויפים ועלו לטיסה מניו יורק לישראל

אברכים בטיסת חילוץ מניו יורק התרברבו שבידיהם אישורים מזויפים של בדיקות שליליות לקורונה | הממשלה אישרה חובת בידוד במלוניות של כל הנכנסים לישראל עד 9 במארס

אברכים בנמל התעופה בן גוריון. צילום ארכיון: יוסי אלוני/ פלאש 90

התופעה ממנה הזהירו זה זמן – זיוף מסמכים על התחסנות או החלמה מקורונה – נחשפה בתחילת השבוע בנתב"ג. 11 נוסעים, כולם אברכים, שהיו בטיסת חילוץ של "אל על" מניו יורק התגלו כחולים בקורונה אבל הציגו לפני העלייה למטוס מסמכים שהעידו על בדיקה שלילית ואחדים אף התרברבו במהלך הטיסה בכך שהשיגו מסמכים מזויפים.

החולים אובחנו עם נחיתתם בנתב"ג, מאחר שאז נדרשים לעבור בדיקה נוספת, ללא קשר לזו שהם מציגים בעלייה למטוס. אחת הנוסעות באותה טיסה סיפרה לכתבים כי כבר בשער העלייה למטוס, בניו יורק, חרדים צעירים התרברבו שעלה בידם להערים על הבודקים וכי אמרו במפורש שהצליחו להשיג מסמך אישור מזויף לבדיקה שעברו. כמה מאותם נוסעים הודו שכלל לא ביצעו בדיקה מוקדמת.

הנוסעים האחרים באותה טיסה דרשו מהדיילים שידאגו שכל הנוסעים, לרבות אותם חרדים, יעטו מסיכות במהלך הטיסה, אלא שהחרדים התפללו במהלך הטיסה ללא מסיכות.

אחדים מנוסעי טיסת החילוץ קיבלו הודעה טלפונית ממשרד הבריאות שעל המטוס נמצאו מאומתי קורונה רבים ולפיכך על כולם להגיע בהקדם להיבדק שנית בארץ. כמו כן הם נדרשו לבידוד ביתי ונציגת משרד הבריאות שהתקשרה לנוסעים השונים אמרה שלטיסה זאת עלו חולים רבים, חולים ממש.

הבוקר הופצה לתקשורת הודעה משותפת למשרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד התחבורה לפיה, לפנות בוקר אישרו השרים במשאל טלפוני מיוחד את חובת הבידוד במלוניות מטעם המדינה של כל השבים והנכנסים לישראל מכל מדינות העולם, עד 9 במארס. היה צורך בקבלת ההחלטה מאחר שאמש פג תוקפה של תקנה דומה. משך הבידוד 14 יום ללא בדיקות או עשרה ימים למבצעים שתי בדיקות במהלך תקופה זו שמציגות שתיהן תוצאות שליליות. בעלי תעודת מתחסן או מחלים חייבים גם הם בבדיקה לפני העלייה למטוס ומיד לאחר הנחיתה בישראל.

ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת, שתתכנס היום, תיתן אישורה לתקנה זאת שתיכנס מיד לתוקף. מהשבוע הבא תצומצם למינימום – לא יותר מ-200 איש ביום – של כניסת ישראלים לארץ, למעט במקרים הומניטריים דחופים.

נושאים קשורים:  בידוד,  מלוניות,  חדשות,  19-COVID,  זיוף,  נתב"ג,  בדיקת קורונה
תגובות