COVID-19 עולמי

בקרמלין לא מוכנים לחשוף איזה חיסון קיבל הנשיא פוטין

רוסיה אישרה לשימוש שלושה תרכיבי חיסון שפותחו ומיוצרים בתחומה בלבד, אבל רק 4.3% מאוכלוסייתה התחסנה עד כה

ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה. צילום: שאטרסטוק

סוכנויות החדשות הבינלאומיות דיווחו הבוקר (ד') כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התחסן "הרחק מהמצלמות" ודובר הקרמלין סירב לומר באיזה חיסון. עד כה רק 4.3% מכלל אוכלוסיית רוסיה (146 מיליון אזרחים) התחסנו.

דובר הקרמלין אמר כי "פוטין לא אהב להתחסן מול מצלמות", אבל גם סירב לומר אם קיבל את תרכיב החיסון במרכז חיסונים ציבורי במוסקבה או שהתרכיב הובא ללשכתו בקרמלין או למעונו הפרטי. "אנחנו בכוונה לא נאמר איזה תרכיב חיסון הנשיא קיבל, ניתן לסמוך על כל החיסונים הרוסיים וכולם יעילים", הצהיר דובר הקרמלין. רוסיה אישרה לשימוש שלושה תרכיבי חיסון שפותחו ומיוצרים בתחומה בלבד – ספוטניק 5, EpiVacCorona ו-CoviVac.

סקרים שערך מכון עצמאי רוסי הראו כי שיעור האזרחים שכלל אינם מעוניינים להתחסן בספוטניק 5 עלה בחודשים האחרונים מ-58% בדצמבר ל-62% בפברואר.

התקשורת הרוסית דיווחה שפוטין "עשה ועושה מאמצים גדולים כדי שלא להידבק בנגיף" וניהל את המדינה ממעונו הנמצא סמוך למוסקבה במקום מהקרמלין. כל מי שאמור להיפגש איתו נכנס לבידוד במשך שבועיים קודם וכדי להגיע לפגישה עליהם לעבור גם דרך "מנהרת חיטוי".

בעוד שה-FDA לא העניק אישור שימוש בתרכיב הרוסי, לפי The Lancet חיסון ספוטניק 5 השיג יעילות של 91% במניעת מחלה קשה אך לא ברור האם הוא גם יעיל במניעת ההדבקה. רוסיה הציעה את התרכיב שפיתחה למדינות שונות.

עד כה בכל העולם חלו בקורונה (נכון ל-10:40 הבוקר) 124,859,833 בני אדם, נפטרו 2,747,609 אבל כבר יותר מ-100 מיליון  - 100,880,783 - החלימו. במצב פעיל עכשווי במצטבר נמצאים עתה 21,231,441.

נושאים קשורים:  פוטין,  רוסיה,  חיסון לקורונה,  ספוטניק 5,  חדשות,  19-COVID
תגובות