COVID-19 בישראל

העובדים נמנעו מחופשות בקורונה וימי החופשה שנצברו יימחקו

מחאה בבית החולים האיטלקי בנצרת: ההנהלה ביקשה מצוותי הרפואה לוותר על ימי החופשה שנצברו לאחר שדרשה מהם להימנע מחופשות בתקופת הקורונה

אסיפת המחאה של הצוותים הרפואיים בבית החולים האיטלקי בנצרת. צילום: ועד האחים והאחיות

אחים ואחיות בבית החולים האיטלקי בנצרת הפגינו אמש (ד') במחאה נגד החלטת הנהלת בית החולים, על פיה חל איסור על העובדים לצבור את ימי החופשה שלא ניצלו במהלך הקורונה בהוראת ההנהלה. החלטה שהתקבלה ללא התרעה מוקדמת. ד"ר איברהים חרבג'י, מנהלו הרפואי של בית החולים, הודיע כי הוא תומך בעובדים וכי על ההנהלה האדמיניסטרטיבית לתת לעובדים את הזכויות המגיעות להם על פי חוק.

האחים והאחיות שעמדו בחזית המאבק בקורונה בבית החולים האיטלקי בנצרת נדרשו אמש לוותר על ימי החופשה הרבים שצברו בזמן המגיפה בשל העבודה האינטנסיבית והעדר החופשות בתקופה זו. לדברי העובדים, מדובר בפגיעה קשה בזכויות הצוותים הרפואיים.

מוועד האחים ואחיות בבית החולים נמסר: "נדגיש שאותה ההנהלה שמבקשת מהאחים והאחיות לא לצבור את ימי החופשה המגיעים להם על פי דין, דרשה מהם בשנה שעברה לא לצאת לחופשה בעקבות המאבק בקורונה. מדובר למעשה בצעד בלתי חוקי, בלתי מוסרי ולא מתקבל על הדעת - מעסיק שלא אפשר לעובדיו לממש את ימי החופש בעקבות המאבק בקורונה לא יוכל למחוק אותם".

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, מסרה בתגובה: "אנו דורשים מהנהלת בית החולים האיטלקי בנצרת לחזור בה מההחלטה הבלתי מוסרית הזו. בטח בתקופה זו על ההנהלה לקיים את התחייבויותיה ולדאוג לזכויות האחים והאחיות והצוותים הרפואיים בכלל, שהם אנשי המקצוע המסורים ביותר! לא ניתן להנהלה כזו או אחרת לפגוע בזכויותיהם ונוודא שבעקבות המחאה יימצא פתרון מיידי להשבת כל ימי החופשה הצבורים לצוות הרפואי בבית החולים".

מנכ"ל הסתדרות האחים והאחיות, עו"ד אורי פליישמן, שהגיע לאסיפת המחאה אמש קרא להנהלה להתעשת: "לא יעלה על הדעת שההנהלה תגזול את זכויות העובדים, רק בשל העובדה שנרתמו ללא תנאי בחזית אל מול הקורונה. האחים והאחיות בבית החולים האיטלקי כמו כל העובדים לא שונים מאחיהם בבתי החולים האחרים - האפליה והפגיעה ייפסקו".

ד"ר איברהים חרבג'י, מנהלו הרפואי של בית החולים האיטלקי, מסר בתגובה: "אני תומך בעובדים ומערער על החלטת ההנהלה האדמיניסרטיבית. ההחלטה לא מקובלת עלי ואני דורש לתת לעובדים את ימי החופשה המגיעים להם על פי החוק".

נושאים קשורים:  בית החולים האיטלקי,  אחים ואחיות,  הסתדרות האחים והאחיות,  חדשות,  19-COVID,  ד"ר איברהים חרבג'י
תגובות