COVID-19 בישראל

שיא בפניות למחלקות לרפואה דחופה באפריל לעומת ינואר השנה

עם הירידה בתחלואת הקורונה, נרשמה עלייה של 40% בפניות למלר"דים בבתי החולים | ב"איכילוב" מדווחים על שחיקה ופוסט טראומה באנשי הצוותים הרפואיים שטיפלו בנפגעי הקורונה

מיון רמב"ם. 139% תפוסה בשנת 2021. צילום ארכיון: דוברות בית החולים

שיאים בפניות לחדרי מיון נקבעו בישראל במחצית הראשונה של אפריל 2021 – כך על פי יו"ר האיגוד לרפואה דחופה בהר"י, פרופ'  מיכל דרשר מ"בילינסון". העלייה הסתכמה ב-40% יותר פניות לעומת ינואר השנה.

בין הדוגמאות: ב"שיבא" בתל השומר וב"סורוקה" בבאר שבע הגיעו כ-500 איש ואישה בתוך פחות מיממה למלר"דים, לעומת בין 300 ל-400 בינואר . מצב דומה דווח גם מבתי החולים בילינסון בפתח תקווה, רמב"ם בחיפה פוריה-פדה בטבריה ומאיר בכפר סבא.

בין הסיבות לעלייה הדרמטית: טיפולים שנדחו בשל מגיפת הקורונה ואנשים שנרתעו מלהגיע לבתי החולים מחשש שייחשפו שם לנגיף. עתה הם שבים לקבלת הטיפולים שנדחו.

במקביל, מדווח הבוקר (א') אדיר ינקו ב"ידיעות אחרונות" כי משאלון שהופץ בקרב  צוותים רפואיים ב"איכילוב" עלה ש-75% מצוותי הרפואה ו-80% מצוותי הסיעוד דיווחו על עומס, שחיקה, קשיים רגשיים ומשקעים כבדים שונים הנקשרים לפוסט-טראומה בעקבות השנה שבה התמודדו עם נפגעי מגיפת הקורונה. קיים חשש שהמשקעים ישפיעו עליהם בהמשך חייהם האישיים והמקצועיים.

ב"איכילוב" הופעלה תכנית התערבות לתמיכה רגשית ברופאים ובאחיות שטיפלו בחולי קורונה ובה תודרכו כיצד לטפל בבעיית השחיקה וכיצד לשפר את התקשורת עם משפחותיהם, שעל פי הערכה נפגעה גם היא. את הפרויקט מובילה ד"ר אורלי ברק, מנהלת היחידה לקידום רופאים בבית החולים.

נושאים קשורים:  ד"ר אורלי ברק,  שחיקה,  מלר"ד,  פרופ'  מיכל דרשר,  19-COVID,  מגיפת הקורונה,  חדשות
תגובות