חדשות

ב"הלל יפה" מדווחים: לראשונה, וירוס חורף במהלך חודש יוני

אפקט הורדת המסיכות: מחלקת הילדים ב"הלל יפה" נמצאת בתפוסה של מעל 150% בעקבות הופעת וירוסים נשימתיים שונים, ביניהם וירוס ה-RSV שאופייני לחודשי החורף

טיפול נשימתי לפעוט במחלקת ילדים ב"הלל יפה". צילום: דוברות בית החולים

דגימות שנלקחו ממאושפזים מ-25 בתי החולים בישראל מציגות כבר שישה שבועות מגמת עלייה בתוצאות הבדיקות ל-RSV נגיף נשימתי עונתי שבדרך כלל פעיל בחורף. בדו"ח השבועי של משרד הבריאות העסוק בניטור נגיפים נשימתיים, לא רק קורונה, מודגש שמספר הדגימות החיוביות הוא עתה גבוה מהצפוי לעונה.

את הביטוי לכך ניתן לראות עתה במחלקות הילדים. הבוקר (ג') הודיע המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה שמחלקת הילדים שלו נמצאת בתפוסה של מעל 150% בעקבות הנגיפים הנשימתיים השונים, ביניהם ה-RSV. ד"ר עדי קליין, מנהלת אגף הילדים בבית החולים אמרה: "הנגיף מאופיין בהופעה בחודשי החורף – נובמבר עד מרץ, כמו גם וירוסים נשימתיים נוספים, הגוררים עימם החמרה של מחלת האסטמה בילדים".

ד"ר עדי קליין, מנהלת אגף ילדים ב"הלל יפה". צילום: דוברות בית החולים

ד"ר קליין ציינה כי הנגיפים הנשימתיים הנפוצים בחודשי החורף כמעט שלא הורגשו בחורף האחרון כנראה כתוצאה מעטיית המסיכות שמנעה העברה של נגיפים אלו בין ילדים ובין מבוגרים. אולם מאז שהוסרה חובת המסיכות בעיקר במרחב הפתוח, לפני כשלושה שבועות, ניכרת עלייה במקרי הנגיפים הנשימתיים המופיעים בעיקר בקרב הילדים.

הידבקות ב-RSV מתבטאת בהופעת חום, שיעול ולעיתים נזלת קלה. עלול להיווצר גם קוצר נשימה גובר עד כדי הזדקקות לסיוע במתן חמצן. משך המחלה בדרך כלל כשבוע. שיא חומרתה בעיקר ביום הרביעי להופעת תסמיני ההידבקות.

ד"ר קליין ציינה כי יש מצבים שבהם למחלה הרגילה יתלווה זיהום חיידקי משני שעלול לגרום לדלקות אוזניים ואף לדלקת ריאות וברונכיליוטיס. ביטויו של ה-RSV קשה יותר בגילאי שנתיים עד ארבע שנים, אצל ילדים עם מחלת רקע בדרכי הנשימה או אסטמה וכן בפגים ובילדים הסובלים ממחלות כרוניות שונות. שניים מהילדים המאושפזים עתה ב"הלל יפה" הם במצב קשה ונזקקים לתמיכה נשימתית בנוסף לחמצן.

נושאים קשורים:  ד"ר עדי קליין,  הלל יפה,  רפואת ילדים,  חדשות,  אסטמה,  RSV
תגובות
אנונימי/ת
01.07.2021, 05:54

לכל מי שנשבה בקונספט של עטיית מסכות לתקופה בלתי מוגבלת והקורונה כחזות הכל

אנונימי/ת
02.07.2021, 22:19

עטיית מסכה שלא על הפה והאף שקולה לאי עטייה כלל. כולנו נוכחנו לראות שרוב האנשים הסתובבו עם המסכה על הסנטר ולכל היותר על השפה התחתונה.
הורים רבים הגיעו לסופרמרקטים עם ילדיהם המושבתים מלמודים. אכן, סגר לתפארת.
למרות הכל, לא הייתה תחלואה אחרת בשיא תחלואת הקורונה, כיוון שבתחרות בין המינים בטבע על מקורות המחייה וירוסים אחרים דוכאו.
אם כעת רואים עלייה בתחלואה מוירוסים אחרים, זה נובע מהדעיכה של מגפת הקורונה.