חדשות

בתוך שנתיים: זינוק בביקוש לקנאביס רפואי בישראל

בין המטופלים גם בני שנה עד 9 שנים | צפי לעלייה נוספת בשימוש בקנאביס לצרכים רפואיים ספציפיים

אילוסטרציה. קנאביס רפואי

הביקוש לקנאביס רפואי בישראל – בעלייה, מסיבות רפואיות. כעת, בעקבות בקשה שהפנתה התנועה לחופש המידע, סיפק משרד הבריאות את הנתונים הבאים המראים את העלייה בביקושים לקנביס רפואי. דיווח ראשון על כך הופיע הבוקר (ה') ב-Ynet.

בין 2018 ל-2020 נרשמה עלייה של 85% בבקשות לאישור ולחידוש מרשמי קנאביס רפואי בעקבות פוסט טראומה. בגילים שבין 9-1 שנים נרשמה עלייה של 71%. כן יש עלייה בשיעור הבקשות שאושרו מ-59.5% ב-2018 ל-72% ב-2020. עתה יש בישראל 57,244 גברים ו-34,646 נשים שהם בעלי אישור לשימוש בקנביס רפואי. 47 אלף סובלים מכאב כרוני, 9,500 בטיפול כימותרפי, 2,700 חולים במחלות נוירולוגיות ו-2,600 – במחלות גסטרו.

במחוזות מרכז ותל אביב שיעור הבקשות לשימוש בקנאביס רפואי ב-2020, הוא הגבוה ביותר לעומת שאר אזורי הארץ.

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל שיבא והרופא הראשי של יחידת הקנאביס הרפואי מצוטט בדיווח: "השימוש בקנאביס הרפואי עוד יגדל. בסוף מי שכותב את המרשמים הם רופאים שעברו את ההכשרה וצריכים להחליט האם הם מאמינים בקנאביס כטיפול רפואי. כמו כן עלתה זמינות הרופאים המוכשרים לנושא זה וגם זמינות בתי המרקחת".

נושאים קשורים:  חדשות,  קנאביס רפואי,  פרופ' ארנון אפק,  כאב כרוני,  מחלות נוירולוגיות
תגובות
אנונימי/ת
15.10.2021, 11:59

לא בטוח שזה דבר להתגאות בו.
רבים מהנוטלים קנאביס, עושים זאת ללא התויה, ללא הצדקה, וגם ללא תועלת לפחות רפואית. ( " זה עושה לי טוב", אינו טיפול, ולא צריך להינתן על ידי רופא ).
מתן תכשיר שאינו נטול תופעות לוואי, ללא הנחיות מתן ומעקב מסודרות, ובעיקר בהעדר התויות רפואיות מוכחות מדעית, רק כי הציבור " לוחץ", "מבקש", או חושב שזה הטיפול הנכון, זה דבר מסוכן.
גם אם נראה שתכשיר עוזר למאן דהוא, אין זה אומר כי זה הטיפול הנכון עבורו. מה עם תופעות לוואי, תלות, השלכות לטווח ארוך, ובעיקר בילדים, שידוע , ומוכח, ששימוש מוקדם וממושך גורם לנזקים נוירוקוגניטיבים משמעותיים.
ברפואה איכותית אין הגיון לקדם טיפול בלתי מדיד, לעומת טיפולים תרופתיים מדידים כמו syqe או sativex.
מי שמאמין שקנאביס הוא תכשיר פלא טיבעי ולא מזיק, פשוט תמים , מוסט מאינטרסנטים פוליטים וכלכליים, ולא יודע את האמת המדעית.

אנונימי/ת
15.10.2021, 19:40

מחזק את דברי קודמי האנונימי. מנסיוני, רבים מצרכני הקנביס ה"רפואי", בהתוויה ושלא בהתוויה, סוחרים בו. גם אלו שמשכנעים את סבתם עם הסרטן שהיא צריכה 40 גרם לחודש. למה אנו, כפרופסיה, נותנים לזה יד?

אנונימי/ת
16.10.2021, 17:44

לפחות פעם בשבועמ אני קבל פניה טלפונית ממי שמגדיר עצמו כ"פוסט-טראומה" ומבקש אישור קנאביס. כששאלתי על טיב הטראומות שמעתי "ילדות קשה" והתעללות מהבוס ששונא אותיי". כוון שקל לללמוד על האבחנה ברשת, אם שואל תמיד מקבלת רשימת תסמינים שבלונית: "יש לי סיוטים, קוצר רוח, דריכות"
הפתרון שלי, כוון שלא מנומס לטרוק ועוד יתלוננו עלי: "מצטער, נותן אישור רק למי שמוכר לי מטופל אצלי שנתיים".
בעשרות שנות פרקטיקה לא חוויתי זילות כזו במקצוע.