חדשות

פרופ' גמזו: "תנאי האשפוז בביה"ח אברבנאל מחפירים ולא חוקיים"

על רקע הסכם סינוף החולים מ"איכילוב" ל"אברבנאל", מנהלי בתי החולים דורשים לתקצב תוספת מיידית לשיפור תנאי האשפוז וכוח אדם ב"אברבנאל" ומאיימים להפסיק לקבל חולים מעל תפוסה של 110%

בית החולים הפסיכיאטרי "אברבנאל" (מקור: ויקיפדיה)

על רקע הסכם סינוף החולים מ"איכילוב" ל"אברבנאל", פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, מתריע בפני הנהלת משרד הבריאות על תנאי האשפוז הירודים ב"אברבנאל" וטוען: "המחסור במיטות אשפוז ועומס האשפוז גורמים לאשפוז בתנאים מחפירים, לעומס קשה, לחוסר ביטחון של הצוות ולבריחה של הצוותים מבית החולים - והמצב רק מחמיר". כך דיווח בוקר (ה') רן רזניק ב"ישראל היום".

במכתב שכתבו פרופ' גמזו ומנהל בית החולים הפסיכיאטרי פרופ' יובל מלמד, למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, התריעו השניים על "הצורך הדחוף בשינוי מהותי של כל נושא האשפוז במחלקות המבוגרים ב'אברבנאל'" ועל כך ש"בית החולים מופלה בנושא המשאבים ונדחק לאשפז בתנאים לא סבירים".

על פי הדיווח, המנהלים מציינים כי בבית החולים קיים "עומס קשה ובמחלקות עם 34 מיטות יש תפוסה של 45 מטופלים ויותר. צוות העובדים ובעיקר המטופלים לא עומדים בשום סטנדרט סביר ואף לא בחובתנו החקוקה בחוק זכויות החולה".

גמזו ומלמד הודיעו במכתבם על אולטימטום, לפיו החל מ-1 במאי לא יקבלו המחלקות מחדר המיון מטופלים כאשר הן בתפוסה של יותר מ-110%, אז ייסגר חדר המיון לקבלת חולים והאחריות על בית החולים תועבר למשרד הבריאות ולפסיכיאטר המחוזי. עוד הודיעו שזו אחריות של משרדי הבריאות והאוצר לתקצב ולפתוח בתוך זמן קצר מחלקה חדשה לאשפוז, לתקצב תוספת מיידית ומשמעותית של עשרות אנשי צוות, כולל רופאים ואחיות ושל גיוס מאבטחים לכל המחלקות הסגורות ולהעביר תקציב מיוחד לשיפור מיידי של התשתיות המוזנחות בבית החולים.

על פי הדיווח, ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "אחרי עשרות שנים של הזנחה, בכוונת השר ומנכ"ל המשרד להמשיך ולקדם את מערך בריאות הנפש, והמערכת נמצאת בימים אלה בתנופת שיקום. בתקציב המדינה האחרון הוקצו סכומים תקדימיים לטובת בינוי, שיקום תשתיות שהוזנחו בצורה מחפירה, ותקציב גבוה להוצאת מאות חולים כרוניים מבתי החולים לבתים מאזנים ושיקום בקהילה. באשר למרכז הרפואי אברבנאל, המרכז קיבל תיעדוף בהקצאת משאבים ותקינה ורק לאחרונה התקבלו תקנים ייעודיים לגישור על פערים אלה".

מהמרכז לבריאות הנפש אברבנאל נמסר: "אנחנו מברכים על הסכם הסינוף שיקדם את בית החולים בנושאים רבים. זהו מהלך חשוב לקידום איכות הטיפול ורווחת מטופלי הנפש באברבנאל, ובכל מקרה לא יהיה מצב שבו אדם מגיע למיון ולא יקבל מענה".

נושאים קשורים:  בית חולים אברבנאל,  פרופ' רוני גמזו,  פרופ' יובל מלמד,  איכילוב,  חדשות,  משרד הבריאות,  משרד האוצר
תגובות

מי אחראי להזנחה הקשה ? לא היה זה פרופ' רוני גמזו מנכ"ל משרד הבריאות עד לא מזמן ? אז מה בדיוק הוא עשה ?

אנונימי/ת
29.04.2022, 19:06

אני מברך על החלטה חשובה ביותר זו של סינוף בית החולים לבית חולים איכילוב. מדובר בתהליך שנדרש כבר בעבר וחשוב מאד שסוף סוף הגיע ליישום . אני סבור כי תהליך זה המתמקד עתה בשיפור התשתיות בסינוף הקשר הרפואי שהית בעבר עם בית החולים וולפסון התרחב ביותר שעה שבית חולים אברבנאל מטפל לא רק באוכלוסיית בת ים אלא בכל המרחב של תל אבי-יפו חולון ובת ים. מדובר בפיתוח נדרש פעמים רבות בעבר וטוב שסוף סוף הגיע להבשנה שהייתה כל כך נדרשת. אני שולח את בירכתי להנהלת בית החולים אברבנאל ולכל הצוות לברכת הטיפול בחולים. לביצטע התהליך שהיה כל כך נדרש.