COVID-19 בישראל

וריאנט חדש נוסף זוהה בישראל בתוך יממה בלבד

לאחר שהשבוע התגלו מקרים של נשאי נגיף הקורונה מזן BA4 הנפוץ עתה בדרום אפריקה, זוהו אתמול מקרים נוספים של וריאנט BA5 בבדיקות ריצוף גנטי שנעשו לנוסעים חוזרים בנתב"ג

בדיקות קורונה לנוסעים חוזרים בנמל התעופה בן גוריון. צילום: פלאש 90

מטה ההסברה לנגיף הקורונה דיווח אתמול (ג') כי בבדיקות PCR והריצוף הגנטי הנעשות לנוסעים חוזרים בנתב"ג, התגלו שני מקרים של וריאנט הקורונה BA5 וכן מקרה נוסף של תת זן הנגיף BA4. זאת לאחר שיום קודם דווח על שלושה מקרים של וריאנט זה שזוהו בשלושה נוסעים חוזרים אחרים.

בתוך כך, גורמים במשרד הבריאות, פיקוד העורף, משרד הביטחון ומשרד החינוך קיימו אתמול דיון על המשך ההיערכות להתמודדות עם הקורונה. הוחלט כי ב-1 במאי פעילות המאבק תעבור לתכנית ״בין הגלים״, שהיתה אמורה להתחיל ב-1 באפריל אך נדחתה בשל העלייה בתחלואה. בדיון גם נקבע מה יהיו היקפי הפעילות של בדיקות, ריצופים וחקירות אפידמיולוגיות למקרה של התפרצות תחלואה.

ממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא אמר בעקבות זיהוי הוריאנטים החדשים כי "אנחנו בתוך העלייה של גל קורונה, התחלנו לרדת בתחלואה, הירידה נעצרה ואנחנו רואים את העלייה מחדש. הקורונה לא עזבה אותנו, סכנת הוריאנטים החדשים היא ממשית וחשוב שכולנו נבין שהקורונה איתנו והולכת ללוות אותנו לתקופה ארוכה".

עוד אמר פרופ' זרקא: "יש לכולנו היכולת להגן על עצמנו ולהגן על המשפחות שלנו. צריך להמשיך לקיים שגרת חיים ויחד עם זאת להישמר ולהימנע מהדבקה ובטח ממחלה, במיוחד אצל אנשים מבוגרים שהמחלה אצלם עולה להיות מלווה באשפוז וגם מסכנת חיים".

בישראל אובחנו מקרי הוריאנטים החדשים בבדיקות PCR והריצוף הגנטי שנעשו לנוסעים חוזרים לארץ בנתב"ג. בארגון הבריאות העולמי עוקבים אחרי הוריאנטים BA4 ו-BA5, תתי זן של וריאנט האומיקרון, שעד כה לא הופיעו בישראל. ככל הידוע, עד כה אותרו כ-200 מקרים של וריאנט BA4 במדינות שונות. 

הוריאנטים החדשים התגלו לראשונה בדרום אפריקה, שם ניכרת עתה עלייה בתחלואה, הכוללת גם עלייה במספר המאושפזים, רובם כתוצאה מהידבקות בוריאנטים אלה. עם זאת סבורים מומחים כי ככל הנראה לא מדובר בוריאנטים אלימים אלא שככל הנראה הם בעלי יכולת הדבקה גבוהה.

נושאים קשורים:  וריאנטים,  קורונה,  פרופ' סלמן זרקא,  BA4,  BA5,  חדשות,  19-COVID
תגובות