חדשות

המדינה והר"י דוחות שוב את קבלת ההחלטה בנושא קיצור התורנויות

המדינה הודיעה לביה"ד לעבודה כי היא מקיימת עדיין עבודת מטה על אופן קיצור התורנויות ותעדכן בהתקדמות בעוד כשלושה שבועות | הר"י דחתה את בקשת ארגון מרשם להצטרף לדיונים

מחאת המתמחים. צילום ארכיון: תומר נויברג/ פלאש 90

המדינה הודיעה לבית הדין לעבודה כי היא תקיים עבודת מטה על אופן קיצור התורנויות ומבקשת לעדכן בהתקדמות בעוד כשלושה שבועות. עד שתתקבל ההחלטה, לא יחל קיצור תורנויות הרופאים המתמחים והם ימשיכו לעבוד 26 שעות. כך דיווחה אתמול (ג') מיטל יסעור בית אור ב"ישראל היום".

מתשובת המדינה עולה כי היא מסכימה לדחייה נוספת ביישום קיצור תורנויות הרופאים המתמחים, והודיעה לבית הדין לעבודה כי היא מקיימת עדיין עבודת מטה על אופן קיצור התורנויות והבעיות שהתגלו ומבקשת לחזור ולעדכן בהתקדמות בעוד כשלושה שבועות (ב-19.5).

תזכורת: שירותי בריאות כללית, המפעילה שלושה בתי חולים בפרפיריה שבהם אמור היה להתחיל קיצור התורנויות ב-1 באפריל, עתרה לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו ביניים לעיכוב קיצור התורנות. ארגון המתמחים מרשם טען בתגובה כי ההחלטה על צו ביניים היא "מחטף" וביקש לדחות את ההחלטה וכן להצטרף להליך קבלת ההחלטות.

אולם, הר"י והמדינה הודיעו לבית הדין לעבודה כי הן מתנגדות נחרצות לצירוף נציגי הארגון, בטענה כי "למרשם אין מעמד במסגרת יחסי העבודה שכן הארגון היציג של הרופאים ובכללם הרופאים המתמחים הוא ההסתדרות הרפואית".

בארגון הרופאים המתמחים מסרו ל"דוקטורס אונלי" בתגובה: "בג"ץ קבע באופן מפורש שארגון מרשם הוא המייצג את המתמחים. המדינה וארגון העובדים שמתיימר לייצג את הרופאים (הר"י) מתעלמים התעלמות מוחלטת מהקביעה של בג"ץ, תוך שהם מציגים תמונה חלקית, בכוונת מכוון, שתשרת את המטרה שלהם - להביא לביטול המהלך של קיצור התורנויות. שידעו כולם איך המדינה וההסתדרות הרפואית מתייחסות לרופאים המתמחים! אבל אין לנו שום כוונה להיכנע לבריונות הזו והצוות המשפטי של ארגון הרופאים המתמחים מרשם מכין בשעה זו את ההתייחסות של הארגון שתוגש לביה"ד עוד היום".

הר"י גם דרשה מבית הדין לעבודה לדחות את בקשת "מרשם" לביטול צו הביניים: "קיימת תמימות דעים בקרב כל הגורמים שקיצור התורנויות אינו ישים ואינו פרקטי לנוכח מספר הרופאים הקיים כיום במערכת הבריאות. הדבר מצריך תיקון והתאמות בהסכמים הקיבוציים וטרם הושגו הסכמות. נוסף לכך, טרם הסתיים המו"מ היומיומי המתנהל בין המדינה, משרד האוצר והר"י ויש לאפשר לצדדים להשלימו", נכתב.

ב"מרשם" הודיעו כי "אנחנו מצפים משר הבריאות ומשרת הכלכלה לעמוד בשעה זו לצד המתמחים ולעמוד איתן על עמדתם באשר להחלת קיצור התורנויות באופן מיידי".

נושאים קשורים:  ארגון מרשם,  ההסתדרות הרפואית,  קיצור תורנויות,  חדשות,  בית הדין לעבודה
תגובות

אהבתי את הבדיחה בסיום :
״ הארגון היציג של הרופאים ובכללם הרופאים המתמחים הוא ההסתדרות הרפואית".

אנונימי/ת
28.04.2022, 08:50

הרי - House of no god