COVID-19 בישראל

החל מיום ב' הקרוב: חובת עטיית מסיכה בטיסות בינלאומיות מבוטלת

לנוכח המשך הירידה בתחלואת הקורונה הודיע משרד הבריאות גם על ביטול החובה לבצע בדיקת PCR בכניסה לישראל, הן לישראלים והן לזרים

נוסעים עוטים מסיכות בטיסה. צילום ארכיון: נתי שוחט/ פלאש 90

לנוכח המשך הירידה בתחלואת הקורונה הודיע היום (ג') משרד הבריאות כי חובת עטיית מסיכה בטיסות בינלאומיות תסתיים ב-23.5.22. בנוסף, החל מ-21.5 תבוטל החובה לבצע בדיקת PCR בכניסה לישראל (נתב"ג, מעברים יבשתיים וימיים), הן לישראלים והן לזרים.

שר הבריאות ניצן הורוביץ סיכם עם מנכ"ל משרדו, פרופ׳ נחמן אש ובכירי המשרד ד"ר שרון אלרעי-פרייס ופרופ' סלמאן זרקא שלא להאריך את ההוראה בצו המורה על חובת עטיית מסיכה בטיסות בינלאומית. על כן, חובת המסיכות בטיסות נכנסות ויוצאות מישראל תבוטל, בכפוף לאישור הכנסת, ביום 23.5.22 בחצות שעון ישראל (בין יום ראשון ליום שני).

משרד הבריאות הודיע כי החל מה-21.5.22 (בין יום שישי לשבת הקרובים, חצות שעון ישראל) תבוטל החובה לבצע בדיקת PCR בכניסה לישראל (נתב"ג, מעברים יבשתיים וימיים), הן לישראלים והן לזרים. עד אז חלה החובה על זרים להיבדק בבדיקות PCR או אנטיגן טרם עלייתם לטיסה לישראל או במעברים יבשתיים וימיים. כמו כן תבוטל החובה להיבדק לפני הפלגת נופש שיוצאת מישראל.

הנוסעים נדרשים עדיין למלא הצהרת נוסע נכנס עד 48 שעות לפני העליה לטיסה או לכלי שיט. משרד הבריאות ימשיך לעדכן במידה שיהיו שינויים נוספים בהנחיות.

נושאים קשורים:  עטיית מסיכה,  טיסות בינלאומיות,  19-COVID,  בדיקות PCR,  משרד הבריאות,  קורונה,  חדשות
תגובות