חדשות

עלה ל-9 מספר מקרי אבעבועות הקוף בישראל

שלושה גברים נוספים אובחנו כחולים באבעבועות הקוף – אחד מהם נדבק בישראל ולא בחו"ל | ברחבי העולם אובחנו כבר יותר מ-1,575 מקרים

פריחה שלפוחיתית, אבעבועות הקוף. צילום: שאטרסטוק

משרד הבריאות עדכן כי שלושה גברים נוספים אובחנו אתמול (ב') כחולים באבעבועות הקוף. בכך עלה מספרם של מקרי אבעבועות הקוף בישראל לתשעה מטופלים שאובחנו עם המחלה.

שלושת החולים האחרונים הם גברים בגילאים 30-60 ממרכז הארץ, כאשר אחד מהם נדבק בישראל ולא בחו"ל. כל המקרים האחרים אובחנו באנשים שחזרו לארץ מחו"ל. אימות האבחנה נעשה במכון הביולוגי.

ברחבי העולם אובחנו יותר מ-1,575 מקרים של חולים באבעבועות הקוף במספר רב של מדינות. בשלב הזה, ריבוי המקרים שאובחנו הוא בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים, אך חשוב לציין כי גורם הסיכון להדבקה הוא מגע קרוב והדוק מכל סוג שהוא, ולא נטייה מינית.

המקרה הידוע הראשון בהתפרצות הנוכחית זוהה בלונדון ב-7 במאי 2022 אצל נוסע שחזר מניגריה. בימים ובשבועות הבאים דווחו מקרים במספר הולך וגדל של מדינות, דבר שאינו אופייני לאבעבועות רוח.

במשרד הבריאות מציינים כי אבעבועות קוף הינה מחלה ויראלית שמתבטאת לרוב בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של בלוטות לימפה, ומדגישים כי כל מי שמפתח חום ופריחה שלפוחיתית לאחר חזרה לארץ מחו"ל או שהיה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות הקוף, לפנות לרופא המטפל.

נושאים קשורים:  אבעבועות הקוף,  חדשות
תגובות