COVID-19 בישראל

משרד הבריאות יקדם את אישור חיסוני התינוקות עוד השבוע

בחברת פייזר מצפים לאישור ה-FDA השבוע למתן חיסון לילדים מגיל חצי שנה | מנכ"ל משרד הבריאות: "התחלנו כבר לדבר עם פייזר ומודרנה - מקווה שהחיסון יאושר ותהיה היענות. בגילאי 12-5 חוסנו רק 25%"

חיסון תינוקות, חיסוני שגרה. אילוסטרציה: שאטרסטוק

משרד הבריאות נמצא בשיח מול "פייזר" ו"מודרנה" לרכישת מנות חיסון מותאמות עבור ילדים בגילאי חצי שנה עד חמש. השבוע יתכנס הצט"מ לדיון והצבעה על אישור חיסוני הילדים בגילאים אלה.

ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן התכנסה אתמול (א') לדיון על תמונת התחלואה בקורונה. לפי הערכות במשרד הבריאות, שיא הגל הנוכחי צפוי להגיע בשבועיים הקרובים. מקדם ההדבקה יורד באופן עקבי, אם כי איטי, וכאשר הוא יגיע לאזור ה-1 יחל שיא המגיפה, שאחריו צפויה להגיע ירידה. בינתיים, העלייה בתחלואה נמשכת, גם זו הקשה. בסוף השבוע נפטרו 18 בני אדם מקורונה - עלייה של 66% בתמותה משבוע שעבר. כאלף חולי קורונה מאושפזים נכון להיום, ובבתי החולים ברחבי הארץ כבר מורגש העומס.

על פי נתוני משרד הבריאות הבוקר, אתמול אובחנו 11,438 מאומתים חדשים מתוך 30,836 נבדקים לגילוי הנגיף. הבוקר עומד מקדם ההדבקה על 1.18, 285 חולים מאושפזים במצב המוגדר קשה, מהם 50 מונשמים.
10,940 נפטרו בישראל מאז פרוץ המגיפה.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי 17% מההדבקות בגל הנוכחי הן הדבקות חוזרות, ולפעמים יותר מ-1,000 מאומתים ביום חזרו בעשרת הימים האחרונים מחו"ל ולכן, נפתחה מחדש האפשרות לכל אזרחי ישראל, בכל גיל, להיבדק בבדיקות PCR תוך המלצה מיוחדת לשבים מחו"ל לעשות כך. לנוכח העלייה בתחלואת הקורונה, תכנית מגן אבות ואמהות שבה לפעול באופן מלא ב-500 מוסדות, להגנה על הקשישים במהלך הגל. בנוסף, במשרד הבריאות יבחנו את מצבו של הפרויקט לפריסת מסננים במערכת החינוך.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר בדיון: "העלייה בתחלואה היא בעקבות כניסת וריאנט BA5, הוא יותר מידבק וההגנה של החיסון מפניו היא נמוכה - שני הדברים הללו לצד דעיכת החיסון מאפשרים את ההתפשטות והעלייה בתחלואה". לדבריו, תמונת המצב בארץ זהה למה שקורה בצרפת, בבריטניה, בגרמניה ובמדינות נוספות. בנוגע להפסקת הבדיקות בכניסה לישראל על אף שהתחלואה בעלייה, אמר פרופ' אש: "מבחינה רפואית, ברור שיש לעשות בדיקות בכניסה לארץ, אך זו הכבדה".

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה בדיון: "יש עליית תחלואה שניכרת בעליית המתים ובתחלואה הקשה. בוטלו הבדיקות בכניסה לנתב"ג ולגבי BA5 אין כבר עניין לעשות בדיקות כי ברור שהוא כבר מידבק בתוך ישראל. יש חשיבות רק לבדוק וריאנט חדש אבל ההחלטה כרגע היא לעשות מה שעושים בעולם, ולא נבדקים".

לעניין עטיית המסיכות, הוסיפה ד"ר אלרעי-פרייס, "בין אם זו חובה ובין אם זו המלצה, אנחנו כל העת אמרנו שהקורונה כאן ויש להיזהר כדי לשמור על אחרים - לעשות בדיקת אנטיגן לפני שנחשפים לאנשים מבוגרים וכן להתחסן. מי שטרם השלים שלושה חיסונים, צריך לעשות זאת במיידי. הנתונים בישראל הראו ששלוש וארבע מנות חיסון מגנות מפני תחלואה קשה".

בנושא חיסוני הילדים מתחת לגיל חמש, אמר פרופ' אש: "אני מקווה שיאשרו את החיסונים לילדים. כבר התחלנו לדבר בנושא עם החברות מודרנה ופייזר ונקווה שתהיה היענות טובה לעניין". על פי נתוני משרד הבריאות, רק 25% מהילדים בגילאי 12-5 התחסנו.

מחר (ג') ידון מינהל התרופות האמריקאי בנתוני "פייזר" על אישור החיסון לתינוקות. לדברי מנכ"ל חברת פייזר אלברט בורלא, החיסון לתינוקות יעיל במניעת הדבקה בקורונה ב-80%. "אחרי שיאושר על ידי הרשויות המפקחות, נהיה מוכנים מיידית לייצר את המוצר", מסר בורלא בראיון לחדשות כאן 11. כאמור, משרד הבריאות נמצא במו"מ מול "פייזר" ו"מודרנה" להבאת מנות חיסון מותאמות עבור ילדים בגילאי חצי שנה עד חמש.

במהלך הדיון בוועדת הבריאות בכנסת נודע כי כרגע קיים מחסור בישראל בתרופת המולנופירביר (Molnupiravir) ומשרד הבריאות יצא בתהליך רכישה נוסף. פרופ' אש הדגיש כי זו התרופה הפחות יעילה מבין שתי התרופות לקורונה, וכי פקסלוביד, היעילה יותר, "נמצאת במלאי אלא שהיא ניתנת בהתוויות מסוימות ולא כל אחד יכול ליטול אותה".

נושאים קשורים:  קורונה,  19-COVID,  חיסונים,  משרד הבריאות,  BA5,  חדשות,  ילדים
תגובות
אנונימי/ת
27.06.2022, 19:50

משרד הבריאות איבד לחלוטין את אמון הציבור וממשיך לבזות את עצמו!
מי מספיק בור בשביל לחסן תינוק?
אפילו לפוליו שיש מסביבנו עוד אנשים נכים ער פוליו, אף אחד לא הסכים לחסן בשל אובדן האמון.
לאן עוד המשרד הביזיוני הזה רוצה להגיע?
ראשי משרד הבריאות צריכים כבר מזמן להיות בבית. הראשים החדשים צריכים למגר את חוק ההסדרים, לתרום לקידום הרופאה ולהפסיק להיות ״סלבס״ ולפתוח מהדורות חדשות בפסיאדו רפואה ולהלחיץ את הציבור שכבר מזמן איבדתם.

אנונימי/ת
27.06.2022, 22:25

מדינת הסטארטאפ, חוד החנית, רפואת העילית - משיקים את חיסון התינוקות הראשון כנגד nondisease שלא גרמה כמעט כלום בתינוקות, ובוודאי לא עם רקע בריא ותקין

28.06.2022, 16:35

למה לחסן תינוקות?!