חדשות

עד כה אובחנו בישראל 55 חולים באבעבועות הקוף

משרד הבריאות עוסק בתהליך רכש מול החברה היחידה המייצרת חיסון דור שלישי כנגד אבעבועות הקוף | ברחבי העולם אובחנו יותר מ-6,000 מקרים של חולים באבעבועות הקוף במספר רב של מדינות

חיסון לאבעבועות הקוף. אילוסטרציה

משרד הבריאות עדכן אמש (ג') כי עד כה אובחנו בישראל 55 חולים באבעבועות הקוף – כולם גברים. במשרד עוקבים אחרי המידע בעולם ונמצאים בקשר עם רשויות הבריאות במדינות השונות.

כמו כן, משרד הבריאות עוסק בתהליך רכש מול החברה היחידה המייצרת חיסון דור שלישי כנגד אבעבועות הקוף, ובמקביל השיג מספר קטן יותר של מנות חיסון נוספות, שכבר נמצאות בישראל, ונעשה בהן שימוש. עוד נמסר כי בנוגע לחיסון האנשים שנמצאו במגע עם חולים, כל מקרה נדון לגופו.

ברחבי העולם אובחנו יותר מ-6,000 מקרים של חולים באבעבועות הקוף במספר רב של מדינות. בשלב הזה, ריבוי המקרים שאובחנו הינם בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים, אך גורם הסיכון להדבקה הוא מגע קרוב והדוק מכל סוג שהוא, ולא נטייה מינית.

קיימות הגדרות שונות למקרים מאושרים של אבעבועות רוח. בדיקת PCR חיובית לנגיף אורטופוקס (המשפחה שאליה שייכת אבעבועות הקופים) מספיקה לאישור במדינות מסוימות בעוד שאחרות מכנות אותם מקרים "סבירים" עד להשלמת הרצף הגנומי.

אבעבועות הקוף הינה מחלה ויראלית שמתבטאת לרוב בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של בלוטות לימפה. משרד הבריאות קורא למי שפיתח חום ופריחה שלפוחיתית או היה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות קוף לפנות לרופא המטפל.

נושאים קשורים:  אבעבועות הקוף,  חדשות,  חיסונים
תגובות