חדשות

משרד המשפטים: יש למנוע שימוש בתוכנה לאיסוף מידע על מטופלים

במשרד המשפטים דורשים ממשרד הבריאות לוודא שבקופות ובבתי החולים לא נעשה שימוש בתוכנת מטא פיקסל לאיסוף מידע על מטופלים כדי למנוע שימוש מסחרי בו ללא ידיעתם והסכמתם

מידע רפואי. אילוסטרציה

במשרד המשפטים מבקשים לוודא שבקופות ובבתי החולים לא משתמשים בתוכנת מטא פיקסל, שבדומה לתוכנות cookies, אוספת מידע רפואי סודי ואישי על הגולשים. זאת, כדי למנוע אפשרות דליפה של מידע כזה לגורם שלישי. כך חשפה אתמול (ג') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום".

ערן דוידי, מנכ"ל משרד המשפטים, פנה אל פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, בבקשה כי משרדו "יערוך פנייה לכלל המוסדות הרפואיים שבפיקוחו כדי לבחון האם נעשה שימוש במטא פיקסל או בתוכנות cookies אחרות, או האם הם מקיימים קשרים מסחריים אחרים המבוססים על נתוני המטופלים, ללא ידיעתם והסכמתם". דוידי הוסיף עוד כי "כל אזרח ישראלי שמזין מידע רפואי באתר של מוסד רפואי צריך להיות סמוך ובטוח כי לא ייעשה כל שימוש במידע זה ללא רשותו".

לאחרונה הוגשה בארה"ב בקשה לתביעה ייצוגית נגד מטא (פייסבוק) ונגד מוסדות רפואיים גדולים בגין שימוש בתוכנת מטא פיקסל, שלטענת התובעים דולה מידע רפואי סודי שלהם וכי נעשה בו שימוש מסחרי בלי שנתנו לכך את אישורם.

ממשרד הבריאות נמסר כי הוא "פועל כל העת כדי לדאוג לשמירה על פרטיות המטופלים, שהיא בין ערכי היסוד של מערכת הבריאות. מנכ"ל המשרד קיבל לאחרונה את המסמך, אנו לומדים את הנושא ונפעל בהתאם לממצאים".

נושאים קשורים:  משרד המשפטים,  משרד הבריאות,  איסוף מידע רפואי,  תוכנה,  מטא-פיקסל,  חדשות
תגובות