חדשות

בית המשפט החליט לעכב מכרז לאשפוזי בית של הכללית

האגודה לזכויות החולה עתרה נגד מכרז של הכללית לאשפוזי בית: "הקריטריון היחיד הוא המחיר, לא איכות הטיפול" | קופת החולים: "הזוכים מחויבים לעמוד באמות מידה מקצועיות ויפוקחו באופן הדוק"

שירותי רפואה בבית, אשפוז ביתי. אילוסטרציה

בית המשפט המחוזי בתל אביב עיכב לאחרונה מכרז לשירותי אשפוז בית של שירותי בריאות כללית, בעקבות עתירה של האגודה לזכויות החולה שטענה כי המכרז מתמקד במחיר השירות ואין בו קריטריונים לאיכות הטיפול. כך דיווחה היום (ג') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום". מנגד טענו ב"כללית" שמגישי ההצעות נדרשו לעמוד בסטנדרט של משרד הבריאות וכן בתורת ההפעלה לאשפוז בית הנהוגה בקופה.

תחום אשפוזי הבית כחלופה לאשפוז בבית חולים הואץ מאוד בשנים האחרונות, ובפרט בתקופת הקורונה, ככל שמדובר במבוגרים או בקשישים שסובלים מהחמרת מצב קיים או ממחלה זיהומית. ב"כללית", שהיתה החלוצה בתחום עם כ-91 אלף לקוחות שטופלו בשלוש השנים האחרונות, יצאו במכרז לאיתור ספק שיבצע אשפוזי בית בפיקוחה.

על המכרז מתחרות שתי חברות, המבקשות להציע את השירותים במחיר נמוך יותר מזה של קופות החולים, העומד על 1,250 שקל ליום אשפוז (6-4 ימים בממוצע). אלא שבאגודה לזכויות החולה עתרו בבקשה לעצור את הליכי המכרז עד לתיקונו, בטענה כי הוא מתייחס רק למחיר השירותים שיסופקו.

"'כללית' לא הכניסה למכרז קריטריון שנוגע לאיכות הטיפול", צוין בעתירה, "למעשה, אמת המידה היחידה להכרעה במכרז היא המחיר הנמוך ביותר, ללא תנאים או מדדים כלשהם להערכת מידת יכולתם של המציעים להעניק טיפול איכותי לחולים".

בדיווח צוטטה תגובת ה"כללית": "המכרז כולל התחייבויות ותנאי סף מקצועיים. הזוכים מחויבים לעמוד באמות מידה בהתאם לתורת ההפעלה של כללית לשירות אשפוז ביתי אקוטי, ויבוקרו באופן הדוק בידי גורמי הפיקוח. מאחר שזהו תחום חדש יחסית, לאף אחת מהחברות הפועלות בו כיום לא היה ניסיון באשפוז בית אקוטי, אלא 'רק' באשפוז ביתי - דרישה הקיימת גם במכרז זה. שירות אשפוז ביתי בכלל ואשפוז ביתי אקוטי בפרט ניתן עד כה ב'כללית' תוך הקפדה יתרה על איכות הטיפול והוכחת יעילות רפואית - בשיא הקורונה הפחתנו בעשרות אחוזים אשפוז בבתי החולים".

נושאים קשורים:  אשפוז בית,  שירותי בריאות כללית,  מכרז,  האגודה לזכויות החולה,  עתירה
תגובות