COVID-19 עולמי

אזהרה: טיפול ב-Paxlovid נגד קורונה עלול לגרום לאינטראקציה עם תרופות לב נפוצות

אינטראקציה של Paxlovid עם מדללי דם עלולה לגרום לסיכון מוגבר לדימום | בשילוב עם עם סטטינים עלולה להתפתח רעילות בכבד ואילו אינטראקציות עם תרופות ללחץ דם עלולות לגרום לל"ד נמוך, לסומק ולנפיחות

פקסלוביד, תרופות לקורונה. אילוסטרציה

מאמר חדש, שפורסם אתמול (ד') במגזין Journal of the American College of Cardiology וצוטט ב-CNN, מזהיר כי ל-Paxlovid – תרופה לטיפול בקורונה – עלולות להיות אינטראקציות מסוכנות עם כמה מהתרופות הנפוצות ביותר למחלות לב וכלי דם, כולל סטטינים מסוימים וטיפולים באי ספיקת לב.

המאמר מציג רשימה של עשרות תרופות קרדיווסקולריות ומציין אילו מהן בטוחות לשימוש יחד עם Paxlovid ולאילו עשויות להיות אינטראקציות. תרופות מסוימות, כגון אספירין לדוגמה, בטוחות לנטילה עם Paxlovid. לתרופות אחרות עלולות להיות אינטראקציות ולכן יש להתאים את המינון שלהן או להפסיק זמנית את הטיפול בזמן שחולה נוטל Paxlovid.

המאמר מביא כדוגמה את הנשיא ג'ו ביידן, שכאשר נמצא חיובי לקורונה (בחודש יולי השנה) והחל טיפול ב-Paxlovid, רופאו האישי, ד"ר קווין אוקונור, הוריד אותו באופן זמני מ-Crestor ו-Eliquis, שתי תרופות לב שהנשיא נוטל בשגרה. הרופאים אומרים שאין סיכון לטווח קצר בהפסקת התרופות הללו.

בין הסיכונים שבעירוב התרופות שמונה המאמר: אינטראקציות בין Paxlovid לבין מדללי דם מסוימים עלולות לגרום לסיכון מוגבר לדימום; אינטראקציות בין Paxlovid לתרופות מסוימות נגד כולסטרול כגון סטטינים עלולות להיות רעילות לכבד; ואינטראקציות בין Paxlovid ותרופות מסוימות ללחץ דם עלולות לגרום ללחץ דם נמוך, לסומק ולנפיחות.

מחברי המאמר החדש, חוקרים מבית החולים והמרכז הרפואי Lahey, בית הספר לרפואה של הרווארד ומוסדות אחרים בארה"ב, כתבו כי יש להימנע מנטילת Paxlovid כאשר לא ניתן "להפסיק בבטחה את האינטראקציה עם תרופות קרדיווסקולריות".

"המודעות לנוכחות של אינטראקציות תרופתיות של Paxlovid עם תרופות קרדיווסקולריות נפוצות היא המפתח", אמר המחבר הראשי של המחקר ד"ר סרג'ו גנאטרה, מנהל התכנית הקרדיו-אונקולוגית בבית החולים והמרכז הרפואי Lahey במסצ'וסטס. "התערבויות ברמת המערכת, באמצעות שילוב מידע על אינטראקציות בין-תרופתיות ברשומות רפואיות אלקטרוניות, עשויות לסייע להימנעות מאירועים שליליים".

נושאים קשורים:  פקסלוביד,  Paxlovid,  אינטראקציה בין תרופות,  חדשות,  סטטינים
תגובות
15.10.2022, 10:54

בזמנו הציעו התרופה הנ"ל לאבי בן 82 שחלה בקורונה ורופא משפחה שלו לא ביקש להוריד גם Eliquis וגם את Crestor.
כנראה שאז לא היה מספיק מידע על תופעות לוואי.
טוב שלא הסכמתי לטיפול.

16.10.2022, 14:02

טוב מאוד שלא הסכמת לצרף אותו לניסוי הקליני הזה...

אנונימי/ת
20.10.2022, 20:41

טוב שיש רוקחים קליניים להתייעץ איתם על נושא רגיש וחשוב שכזה!

27.10.2022, 13:00

טוב מעניין ומועיל.יש חשש לאינטראקציה גם עם תרופות מקבוצת הדיאזפינים,כמו ווליום(Assival),lorivan.