חדשות

גל שביתות של רופאים באנגליה

רופאים בכירים במדינה מאיימים בשביתה בשל קיצוצים בשכרם ובתנאי הפנסיה ומוחים גם על תנאי העבודה | משכורות הרופאים הבכירים צנחו בכמעט 35% בעשור האחרון

הפגנת מחאה של עובדי הבריאות בבריטניה. צילום ארכיון: שאטרסטוק

בעוד שחלק מהאיגודים המרכיבים את סקטור עובדי הבריאות בבריטניה הודיעו על הפסקה בשביתות עם כניסתם למשא ומתן בנושא השכר, סקר שעשה ארגון הרופאים הבריטי המייצג את הרופאים המייעצים מצא כי 86% מ-17,000 מהרופאים היועצים במדינה מוכנים לשבות במחאה על קיצוצים עמוקים בשכרם ובזכויות הפנסיה שלהם.

על פי דיווח ב"גרדיאן", איגוד הרופאים הבכירים (BMA) הזהיר את השרים ש"אם לא יתחילו במשא ומתן משמעותי" עד 3 באפריל, הוא יערוך סקר חדש בקרב חבריו שיאפשר לו חוקית להורות על שביתה, כמוצא אחרון.

בינתיים, איגודים המייצגים את צוותי שירות הבריאות הלאומי (ה-NHS), למעט רופאים ורופאי שיניים, יתחילו ביום שלישי שלושה ימים של משא ומתן אינטנסיבי עם הממשלה בתקווה שיצליחו לפתור את מחלוקת השכר שהובילה לגל השביתות האחרונות.

הצהרה זו של האיגוד באה לאחר הכרזת הרופאים הצעירים במדינה על שביתה בת שלושה ימים שתחל ב-13 במרץ. הרופאים הזוטרים, המונים כ-45,000 איש ואישה, הסכימו ב-2019 להעלאת שכר שנתית של 2% כחלק מהסכם לארבע שנים, אך אומרים כעת כי העלאה זו אינה מספקת לאור מימדי האינפלציה במדינה.

איגודים של הצוותים הרפואיים במדינה הסכימו לתנאי מוקדם של הממשלה, לבטל את השביתות, כולל שביתות שתוכננו לשירותי אמבולנסים השבוע, כדי להניע משא ומתן.

משכורות הרופאים הבכירים צנחו בכמעט 35% במונחים ריאליים מאז 2008-09, ולדברי איגוד הרופאים, מיסוי הפנסיה ארוכת השנים מאלצת רופאים מנוסים לעזוב.

השביתות, בהן היו מעורבות אחיות, צוותי אמבולנסים ופיזיותרפיסטים, החלו באמצע דצמבר אשתקד ואילצו את מערכת הבריאות באנגליה לבטל יותר מ-100,000 אשפוזים וניתוחים מתוכננים בבתי החולים במדינה. הפסקת עבודתם של הרופאים הבכירים תגדיל את המספר הזה באופן דרמטי.

אך המשא ומתן אינו עוסק רק בשכר. הרופאים המומחים מוחים גם על תנאי העבודה - מחסור בצוותים, רשימות המתנה ארוכות שהצטברו במהלך המגיפה וההשפעה העונתית של חולים הסובלים משפעת.

נושאים קשורים:  שכר רופאים,  בריטניה,  חדשות,  מחאה,  שביתה
תגובות