חדשות

"הדסה" חויבה לשלם 230 מיליון שקל חוב לקרן הפנסיה של העובדים

ביה"ד הארצי לעבודה קבע: "הדסה", שסירבה במשך שנים להגדיל את הפקדות הפנסיה לעובדים, תיאלץ עתה להשלים את הפרשי התשלום | ב"הדסה" מתכוונים לערער שוב ומזהירים: מדובר באיום על קיומו של בית החולים

הדסה הר הצופים. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בית הדין הארצי לעבודה דחה את ערעור בית החולים לתביעה, נוצר כשבמסגרת תכנית ההבראה שערכה הממשלה לקרנות הפנסיה הוותיקות, נדרשו גם המעסיקים להגדיל את ההפקדות. בית החולים הדסה סירב בטענה כי הפקדותיו ממילא גבוהות יותר

בית המשפט הארצי לעבודה דחה השבוע את הערעור של בית החולים הדסה וחייב את בית החולים לשלם 230 מיליון שקל לקרן הפנסיה של העובדים, על כך דיווח ניצן שפיר בגלובס.

מדובר בהפרשי תשלום. בית הדין קבע כי על "הדסה" להעלות את שיעור ההפקדות לקרן הפנסיה בהדרגה החל מ-2004, כך שמשנת 2007 ואילך יעמוד שיעור ההפקדות עבור העובדים המבוטחים בקרן על 15.83% מהשכר המבוטח. מבית החולים הדסה נמסר כי מדובר ב"פגיעה ביציבות הכלכלית של בית החולים עד לכדי סגירתו".

המדינה, שהיא גם הבעלים וגם המאסדר של קרן הפיצויים, צפויה להתערב באמצעות תכנית הבראה על מנת למנוע את קריסת בית החולים. על פי הדיווח, השופט רועי פוליאק ציין בפסק הדין כי "לנוכח מצבה הכלכלי, לא יעלה בידי 'הדסה' בעת ובעונה אחת לפרוע את החוב ולהמשיך לתת שירותים רפואיים בהיקף ובאיכות הניתנים כיום", ולכן הוא מקווה שהצדדים יגיעו לפתרון.

החוב, עילת התביעה, נוצר כשבמסגרת תכנית ההבראה שערכה הממשלה לקרנות הפנסיה הוותיקות, נדרשו גם המעסיקים להגדיל את ההפקדות. בית החולים הדסה סירב בטענה כי הפקדותיו ממילא גבוהות יותר.

התביעה, שעסקה בגובה שיעור דמי הגמולים שבית החולים היה אמור לשלם, הוגשה בשנת 2006, וב־2018 הוחלט כי בית החולים צריך להגדיל את הפקדותיו. הערעור שהגישה "הדסה" ב-2019 נדחה.

מ"הדסה" נמסר בתגובה: "הדסה קיבלה את פסק הדין בימים האחרונים. מדובר בפרשנות לחוק שנחקק לפני 20 שנה והליכים מתגלגלים לתקופה שלאחריהן. לטעמנו, חבל מאוד שבית הדין לא נתן משקל לסכומים הנכבדים שהצטברו בקופת הפנסיה בשל הפקדות עודפות של 'הדסה', מעבר לאלה של מעסיקים אחרים באופן המפלה את 'הדסה'.

"בנוסף, לצערנו בית הדין לא פתר את המחלוקת בסוגיית טענת כפל פיצויים, וכך על פני הדברים לא נשלמה המלאכה לכל הדעות, ועוד צפויים הליכים נוספים". עוד צוין כי "'הדסה' לומדת את משמעות פסק הדין ותערער עליו. בנוסף, ברור מעבר לכל ספק כי 'הדסה', כמו כל בית חולים אחר, לא תוכל לעמוד בתשלומים אשר נקבעו בפסק הדין וכי המשמעות היא פגיעה ביציבותו הכלכלית של בית החולים, שהושגה במאמץ רב, עד לכדי סגירתו".

נושאים קשורים:  בית החולים הדסה עין כרם,  חדשות,  פנסיה,  בית הדין לעבודה,  פסק דין
תגובות