חדשות

ביהמ"ש קבע: פיצוי לבני משפחת הנפטר הראשון מקורונה בישראל

משפחתו של אריה אבן ז"ל, שהיה דייר בית אבות בירושלים ונפטר מקורונה בגיל 88, תפוצה ב-100 אלף שקל בשל רשלנות רפואית

דיירי בית אבות בירושלים בעת מגיפת הקורונה. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בפסיקה שהתקבלה לאחרונה קבע בית המשפט השלום בירושלים כי משפחתו של הנפטר הראשון בישראל מקורונה, אריה אבן ז"ל, שהיה בן 88 במותו, תפוצה ב-100 אלף שקל. זאת לאחר שילדיו תבעו את המדינה ואת בית הדיור המוגן מגדל נופים בטענה לרשלנות רפואית.

אבן ז"ל, שנפטר בבית החולים שערי צדק בירושלים במרץ 2020, התגורר בשנים האחרונות לחייו בבית האבות מגדל נופים בבירה. בתביעה נכתב כי "התנהלות משרד הבריאות באשר לטיפול באוכלוסיית הקשישים, במהלך החודשים הראשונים להתפרצות נגיף הקורונה, היתה חסרת אחריות, בלתי אנושית, לא מוסרית ועמדה בניגוד לערכי הדמוקרטיה הנהוגים במדינה".

כזכור, במאי 2020 מונה פרופ׳ נמרוד מימון, אז מנהל מחלקה פנימית ב׳ ב"סורוקה", לעמוד בראש תכנית ״מגן אבות ואמהות״ של משרד הבריאות, תכנית שריכזה את תחום הטיפול בבתי האבות בישראל במהלך המגיפה. פרופ׳ מימון המשיך להוביל את תכנית החירום שבה החל פרופ׳ רוני גמזו, מנכ"ל "איכילוב", שמונה קודם לכן לנהל את הטיפול באוכלוסיית בתי האבות והמוסדות הסיעודיים בעת מגיפת הקורונה ובהמשך מונה לפרויקטור הקורונה. בתביעה נטען כי מינוי של פרופ' גמזו לטיפול באוכלוסיית הקשישים בעת מגיפת הקורונה היתה מאוחרת מדי, רק לאחר 100 קורבנות, שבעה מהם מבוגרים.

גובה הפיצוי הושאר לשיקול דעתו של בית המשפט וההחלטה בנושא הושגה במסגרת פשרה. עוה"ד דוד וחיה מנע, שייצגו את המשפחה, אמרו בתגובה: "פסק הדין הינו פסק דין משמעותי ותמרור אזהרה לכל בתי החולים או המוסדות המטפלים בקשישים לשמור על הכללים ולקיים את כל הנהלים כי חיי המטופלים בידיהם. בשל גילו של המנוח לא הגענו להסדר עם סכום פיצוי גבוה יותר".

נושאים קשורים:  קורונה,  תביעה,  רשלנות רפואית,  בתי אבות,  קשישים,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
23.06.2023, 13:02

אפס מידע מעבר לכותרת