חדשות

"סורוקה": 5 מיליון שקל תרומות להקמת יחידת טיפול נמרץ חדשה

ה"כללית" תשקיע בנוסף עוד חמישה מיליון שקל בהקמת היחידה במרכז הרפואי בבאר שבע | ד"ר ליאור פוקס, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ פנימי, ינהל את היחידה החדשה

מימין לשמאל: יוחנן לוקר, יו"ר דירקטוריון כללית, רוביק דנילוביץ' ראש עיריית באר שבע, פיני בדש, ראש מועצת עומר וד"ר שלומי קודש, מנהל סורוקה, באירוע ההתרמה. צילום: דני בן דוד

כחמישה מיליון שקלים נתרמו באירוע השנתי של עמותת ידידי "סורוקה" שנערך השבוע (ב') באמפי של עומר בהשתתפות כאלף אורחים. קופת החולים הכללית הכריזה על מצ'ינג (מימון תואם), כך שהסכום הגיע לכעשרה מיליון שקל שישמשו להקמת יחידה חדשה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע.

התורמים המרכזיים הם הקרן לידידות,  ICL Group ותורמים נוספים, בהם: ועד עובדי מפעלי ים המלח, ועד עובדי רותם אמפרט, ועד מכתשים אדמה, קרן אהרון גוטרווירט ואחרים.

באירוע השתתפו אנשי עסקים, ראשי ערים ורשויות בדרום, חברי הנהלת "כללית" ו"סורוקה", עובדי החטיבה להרדמה וטיפול נמרץ ב"סורוקה", תושבי האזור ומכובדים רבים.

שיעור מיטות טיפול נמרץ בישראל נמוך ביחס למדינות ה-OECD, ובאזור הדרום הוא מהנמוכים בישראל, ביחס לגודל האוכלוסייה שהולכת וגדלה. ב"סורוקה" יש כיום 24 מיטות המיועדות לטיפול נמרץ במבוגרים ויש צורך בהגדלה משמעותית של מספר מיטות אלו ואת הצוות הייעודי המקצועי.

את היחידה המתוכננת לטיפול נמרץ ינהל ד"ר ליאור פוקס, מומחה ברפואה פנימית ובטיפול נמרץ, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ פנימי.

הפרויקט כולל בינוי יחידה בשטח 1,200 מ"ר והיא תכלול 12 חדרי אשפוז מרווחים בשילוב טכנולוגיה חדישה ומתקדמת, שיאפשרו נוכחות שוטפת של בני משפחה עם המטופל כבר בשלבים מוקדמים של הטיפול.

במימון הפרויקט שותפים משרד הבריאות, הנהלת ה"כללית" ותורמים נוספים, בהם תושבי הנגב הרבים שנרתמו למשימה מצילת החיים ולקחו חלק בערב ההתרמה.

נושאים קשורים:  סורוקה,  תרומות,  טיפול נמרץ,  חדשות,  ד"ר ליאור פוקס
תגובות
אנונימי/ת
28.06.2023, 18:32

ד"ר ליאור פוקס אחד המעולים ומשכמו ומעלה..זוכר אותו כשהייתי סטאז'ר והוא היה אז מתמחה בפנימית ב 2010...איש צנוע ..נעים..מגיע לו כל טוב ומכל הלב..מזל טוב ל סורוקה ומינוי נכון..ומזל טוב לליאור פוקס ❤️.

אנונימי/ת
29.06.2023, 09:12

ושוב הפנימיות נשארות מאחור, נראות כמו עולם שלישי, חולים בפרוזדור, וחוסר תקנים.

אנונימי/ת
01.07.2023, 14:36

אני בחיים לא אתרום לבית חולים מהסיבה הפשוטה- תרומות זה לנזקקים, כשאתה תורם לבית חולים אתה בעקיפין גם תורם לשחיתות שם, בצורה כזו או אחרת התרומה שלך הולכת לבכירים שמרוויחים פי 20 יותר ממך, לעובדי מדינה אדמיניסטרטיביים שלחלקם אין השכלה והם לא עושים כמעט כלום.
בתור אחד שיש לו מקצוע ועובד קשה בשבילו- מה7 נטו שאני מרוויח, אם אחליט לתרום זה יהיה לנזקקים שחיים מהיד לפה ולא לאנשים שחיים הרבה יותר טוב ממני. אתם יכולים להגיד שהתרומה היא רק לבניית אגף חדש אבל זה לא נכון, כי בסופו של דבר- בזכות התרומות, הבית חולים לא יצטרך להוציא על זה ואז יהיה לו 5 מיליון נוספים להוציא על מה שהוא רגיל