מחקרים

תיקוף IRS - כלי לניבוי תגובה לטיפול אימונותרפי נוגד PD-1/PD-L1

ממחקר אשר פורסם לאחרונה עולה כי IRS מהווה כלי יעיל לניבוי תגובה לטיפול אימונותרפי עם נוגדי PD-(L)1

ציון תגובה לאימונותרפיה (Immunotherapy Response Score – IRS), לוקח בחשבון את הנטל המוטציוני של הגידול (tumor mutation burden – TMB) וסמנים ביולוגיים של ביטוי כמותי. מטרתו של IRS, לחזות את היעילות של טיפול מונותרפי נוגד PD-1/PD-L1 (PD-[L]1).

במסגרת מחקר אשר ממצאיו פורסמו לאחרונה בכתב העת Cancer Research communications, ביקשו החוקרים להעריך את IRS בקבוצת מטופלים מניסוי תצפיתי (NCT03061305) שטופלו עם מונותרפיה נגד PD-(L)1. החוקרים בחנו תוצאי עולם אמיתי של שרידות ללא התקדמות (real-world progression free survival – rwPFS) ושרידות כוללת (overall survival – OS), וזאת תוך שימוש במודל רגרסיית קוקס לסיכון יחסי (CPH).

הניתוח הראשון ריבד נבדקים (N=352) לפי ציון IRS שלהם (IRS - H (High) לבעלי ציון גבוה ו-IRS-L(Low) לאלו עם ציון נמוך). ניתוח שני, כלל את אלו אשר היו עם אימונוהיסטוכימיה של PD-L1י(N=189) וטופלו עם נוגדי PD-(L)1 עם\ללא כימותרפיה. בקבוצת ניתוח שלישית של נבדקים אשר טופלו עם PD-(L)1 ו\או כימותרפיה (5 סוגי גידול רלוונטים), רובדו הנבדקים לפי 3 רמות IRS (IRS-L אשר חולק לפי IRS מאוד נמוך [IRS – UL] ו-בינוני [IRS – IL]).

תוצאות המחקר הדגימו, כי בקבוצה הראשונה, אלו עם IRS-H היו עם משך rwPFS ו-OS גדול יותר, לעומת IRS-L. שימוש ב-IRS שיפר באופן מובהק את הקשר הישיר בין CPH ל-rwPFS ו-OS, יותר מהשימוש ב-microsatellite instability (MSI)/TMB לבד. בקרב 189 נבדקים אשר עברו אימונוהיסטוכימיה ל-PD-L1, לא נמצא קשר בין rwPFS לבין תוצאות אימונוהיסטוכימיה או ל-TMB אך כן הודגם קשר בין IRS לתוצאי שרידות. לבסוף הודגם, כי בקבוצה האחרונה של 1,103 נבדקים, rwPFS לא נמצא שונה בין אלו בקבוצת IRS-UL אשר טופלו עם כימותרפיה לעומת טיפול עם כימותרפיה + טיפול אימונולוגי ובקרב אלו בקבוצת IRS-H אשר טופלו עם נוגד PD-(L)1 לעומת טיפול משולב. האסוציאציות של IRS היו קונסיסטנטיות בכל הקבוצות (אירופאיות\לא אירופאיות).

מתוצאות מחקר זה עולה כי IRS מהווה כלי יעיל לניבוי תגובה למונותרפיה נוגדת PD-(L)1, מעבר לביומרקרים הזמינים. כלי זה שופך מידע גם על טיפול משולב anti-PD-(L)1 עם\ללא כימותרפיה.

מקור:

Benjamin J. BulenNickolay A. KhazanovDaniel H. Hovelson, et al; Validation of Immunotherapy Response Score as Predictive of Pan-solid Tumor Anti-PD-1/PD-L1 Benefit. Cancer Research Communications 3 July 2023; 3 (7): 1335–1349. https://doi.org/10.1158/2767-9764.CRC-23-0036

נושאים קשורים:  מחקרים,  PD-1/PD-L1,  אימונותרפיה,  כלי ניבוי
תגובות