חדשות

מנהלי הפנימיות ב"סורוקה": "להשהות את קיצור התורנויות עד לגיוס כוח אדם"

מנהלי המחלקות הפנימיות והמחלקה הגריאטרית במרכז הרפואי סורוקה תומכים בקיצור התורנויות אך דורשים זמן לאיוש תקנים מיטבי | טוענים: "ללא הכנה מתאימה, הטיפול בחולים ייפגע כמו גם הכשרת המתמחים"

מיטת אשפוז במחלקה פנימית. צילום אילוסטרציה

מנהלי המחלקות הפנימיות והמחלקה הגריאטרית במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע מתריעים כי החלת קיצור התורנויות תפגע בטיפול בחולים. המנהלים מבקשים להשהות את יישום קיצור התורנויות ב"סורוקה" למספר חודשים עד להשלמת גיוס כוח אדם ראוי, שיאפשר ניהול תקין של המחלקות הפנימיות בבית החולים.

במכתב שכותרתו "משמעויות החלת חוק קיצור שעות העבודה בחטיבה פנימית בסורוקה", מפרטים שמונה מנהלי המחלקות בפני מנהל המרכז הרפואי, ד"ר שלומי קודש, את הפגיעה שתיגרם כתוצאה מקיצור התורנויות.

הכותבים פותחים את מכתבם בהבעת תמיכה בקיצור התורנויות, שצפוי לשפר את איכות חיי המתמחים ולהקל עליהם. עם זאת, הם מציינים כי "במהלך הנוכחי מספר משמעויות ההופכות את מימוש החוק לקשה מנשוא בטווח הזמן המיידי".

בראש ובראשונה, מדובר במחסור בכוח אדם. למרות שהחטיבה הפנימית ב"סורוקה" קיבלה לאחרונה תקנים שיאפשרו את קיצור התורנויות, כדי לאייש את התקנים נדרשים כמה חודשים, "על מנת לקבל להתמחות מתמחים איכותיים, ולא נתפשר על כמות במקום איכות", הדגישו מנהלי המחלקות.

עוד כתבו כי ללא תוספת כוח אדם יומיומי במחלקות, יתארך משך האשפוז בשל פגיעה בשגרת הרפואה היומיומית והסטת רופאים בכירים לתגבור המחלקות הפנימיות על חשבון שירותי רפואה מקצועית ואמבולטורית.

בנוסף לפגיעה המיידית בשגרת בית החולים ובטיפול בחולים, מנהלי המחלקות מציינים עוד כי המהלך יפגע משמעותית בהכשרת המתמחים בפנימית. "השלמת השעות בשעות הערב מהווה אולי פתרון כלכלי, אבל אין בהן כדי לתקן את הנזק הכבד לאיכות ההכשרה", כתבו והוסיפו: "החוק מקטין למעשה את יכולת ההכשרה באופן משמעותי - מפסידים חמש שעות שבועיות בהנחה שיש תורנות אחת בלבד באמצע השבוע - ועל כן נדרש בדחיפות לקדם שינוי במתווה ההתמחות ברפואה פנימית".

החותמים על המכתב מביעים דעתם גם בנושא השכר עבור השעות שתקוצצנה, נושא שנמצא כעת במו"מ מול האוצר וכותבים כי מתמחי החטיבה הפנימית עוסקים יום וליל על מנת לספק שירות רפואי ברמה גבוהה ואיכות רפואה גבוהה. "אנו רואים בקיצוץ שכרם בניסיון להיטיב עם עומס פעילותם אליה וקוץ בה ופגיעה בצדקת הדרך של מהלך חשוב זה".

המכתב נחתם בהצהרה לציות לחוק כנדרש ולקיצוץ משך התורנות ל-19 שעות החל מ-3.9, "אך עם זאת, בחודשים הקרובים אנו מזהירים מהשלכות המהלך שלא הוכן דיו. אנו צופים כי נשלם כאן בבית החולים בחודשים הקרובים מחירים כבדים שיפגעו בבריאות החולים ובהצלחת מהלך נכון זה לטווח ארוך. אנו מבקשים", מסכמים מנהלי המחלקות, "לדחות את יישום החוק בבית החולים סורוקה לתקופה של מספר חודשים עד להגעה לסף המתמחים האפשרי למימוש נכון של מהלך".

נושאים קשורים:  סורוקה,  מחלקות פנימיות,  קיצור תורנויות,  חדשות,  תקנים לרופאים,  מתמחים
תגובות