חדשות

תביעת רשלנות רפואית: טיפול רצוף כשלים הביא למותה של הנערה

ההורים טענו: הטיפול שניתן לבתם היה מנוגד לסביר ולמקובל | בבתיה"ח טענו מנגד כי הטיפול היה מיומן ועל פי הסטנדרטים הרפואיים | 5 שנים לאחר הגשת התביעה יפוצו ההורים ב-2.9 מיליון שקל

הנערה גססה במשך חודשיים וחצי בבית החולים עד למותה. צילום: אילוסטרציה

בית המשפט השלום בתל אביב העניק לאחרונה תוקף של פסק דין להסכם פשרה בין הורי נערה שנפטרה שתבעו על רשלנות רפואית את משרד הבריאות ובתי החולים שיבא והלל יפה.

התביעה עסקה במקרה שאירע בשנת 2011, כשהנערה פונתה לבית החולים הלל יפה בחדרה לאחר שפרכסה. בבית החולים היא אובחנה כסובלת מזיהום ברקמת המוח, לאחר שחומה עלה והיא סבלה גם מבלבול ומקשיים בדיבור.

על פי התביעה, היא החלה לקבל טיפול תרופתי רק יומיים לאחר שהגיעה לבית החולים ו-12 שעות לאחר שהחלו הסממנים הללו. באותו יום היא הועברה ל"שיבא" בתל השומר ושם נדחתה האבחנה שהיא חלתה בזיהום וניתן לה טיפול למחלה אוטואימונית במינון כפול מהמקובל.

ההורים טענו בתביעתם כי הטיפול הרפואי שניתן לבתם היה כושל, רצוף טעויות ומנוגד לסביר והמקובל, שגרם לגסיסתה במשך כחודשיים וחצי. מנגד הנתבעים טענו כי הטיפול היה מיומן, זהיר וסביר על פי הסטנדרטים הרפואיים המקובלים ותוך הפעלת שיקול דעת מקצועי וכי מות הנערה היה בלתי צפוי ולא קשור לטיפול שקיבלה.

חמש שנים לאחר הגשת התביעה הגיעו הצדדים להסכם פשרה על פיו ישלמו הנתבעים 2.9 מיליון שקל לעזבונה של הנערה. השופטת סיגל רסלר-זכאי מבית המשפט השלום בתל אביב נתנה להסכם תוקף של פסק דין.

נושאים קשורים:  רשלנות רפואית,  חדשות,  בית החולים הלל יפה,  בית החולים שיבא,  פסק דין
תגובות
אנונימי/ת
19.10.2023, 21:14

מדוע לשופטים יש חסינות מתביעות רשלנות ולרופאים אין חסינות?