ישראל במלחמה

הר"י על פרסום ה-BMJ: "מאמר שקרי שגובל בדברי שטנה כלפי ישראל"

מאמר מערכת פוליטי בכתב העת הבריטי מאשים את ישראל ב"אסטרטגיות קולוניאליות שמטרתן להגביר את התחלואה והתמותה בפלסטין" | בהר"י הודפים את הטענות בזו אחרי זו: "מאמר בוטה ללא כל ערך מדעי"

כתב העת הרפואי הבריטי. צילום: אילוסטרציה

ההסתדרות הרפואית בישראל פרסמה ביקורת חריפה נגד מאמר מערכת שהתפרסם בשבת שעבר (21.10) ב-British Medical Journal- BMJ - ומגנה את ישראל בשורה של טיעונים.

במכתב שנשלח בשבוע שעבר (ג') אל עורך כתב העת המדעי כתבו פרופ' ציון חגי, ד"ר א. מארק קלרפילד, ד"ר רבקה כרמי, ד"ר קארל סקורסקי ומלכה בורו, מנהלת האגף למדיניות וייעוץ משפטי של ההסתדרות הרפואית, כי "מגזין שמתיימר להיות מדעי ומבוסס על עובדות, כדוגמת ה-British Medical Journal, מפרסם מאמר שקרי שגובל אף בדברי שטנה כלפי מדינת ישראל. מדינת ישראל מגנה על עצמה מפני חמאס, שכמוהו כדאע"ש", נכתב בתגובת הר"י.

"נחרדנו לחלוטין לקרוא את מאמר המערכת הפוליטי הבוטה שכותרתו 'אלימות בפלסטין דורשת פתרון מיידי של הגורמים הקולוניאליים של המתנחלים', שהתפרסם בכתב העת שעל פי אתר האינטרנט שלו הוא 'כתב עת מקוון מבית BMJ המוקדש לפרסום תוכן באיכות גבוהה'. המאמר חסר כל ערך מדעי", נכתב בתגובת הר"י.

"מאמר המערכת מתעלם לחלוטין מאירועי 7 באוקטובר, שבו מחבלי חמאס אנסו, שרפו, השחיתו, עינו והרגו משפחות שלמות ולקחו נשים, ילדים וקשישים כבני ערובה. בנוסף, המאמר מלא בעיוותים ואנו נתייחס לחלקם".

אחת הדוגמאות שאליה מתייחס מכתב הר"י היא התקיפה של בית החולים אל-אהלי בעזה, תקיפה שיוחסה לישראל. בנוסף מתייחס לכך שאוכלוסיית עזה גדלה פי שבעה מאז 1967 ולא כפי שניתן במאמר של BMJ, על פיו "ישראל מיישמת אסטרטגיות קולוניאליות שמטרתן להגביר את התחלואה והתמותה".

"מלבד העובדה שעזה לא בשליטת ישראל מאז 2007, ונשים בצד את אלפי החולים מעזה שטופלו בבתי חולים ישראליים, האוכלוסיה בעיר עזה גדלה מ-117,423 בשנת 1967 ל-778,187 בשנת 2023. אם ישראל מנסה להגביר את התחלואה והתמותה, היא עושה עבודה גרועה מאוד", צוין.

בהר"י מייחסים את תנאי החיים הבלתי נסבלים של תושבי עזה לשלטון החמאס ברצועה: "מאז השתלטות חמאס על רצועת עזה, הם עשו כל מה שאפשר, כולל הסטת סיוע הומניטרי למטרות טרור, כדי להבטיח שהתנאים הללו יימשכו. לאחרונה המחבלים אפילו גנבו 24,000 ליטר דלק שנועדו לבתי חולים ובתי ספר בעזה.

"ישראל מספקת לרצועת עזה מים, מזון, וחשמל מהאספקה שלו בתקופות רגיעה ומאפשרת הובלה של סיוע הומניטרי גם בתקופות מלחמה, ואפילו עכשיו, כשילדים, נשים, חולים וקשישים מוחזקים שם כבני ערובה, המשלוחים האלה נמשכים.

"הסיבה העיקרית למצב היא חוסר נכונות של אויבנו לנוכחות יהודית, שלא לדבר על ריבונות, אפילו על שטח האדמה המינימלי ביותר בכל חלק של הארץ כפי שחולקה על ידי האו"ם להגדרה עצמית לאומית פלסטינית ויהודית", נכתב.

"ישנן עדויות מכריעות של לפחות חמש החמצות של הזדמנויות היסטוריות ולכולן נלוו השלכות אלימות קטלניות, בתחילה על ידי מדינות ערב ולאחר מכן על ידי תנועות לאומיות פלסטיניות ובעלי ברית הטרור שאינם פלסטינים, התומכים בהן (חיזבאללה, איראן ועוד) במסווים שונים".

כותבי המכתב מציינים כי ברור שכותבי המאמר מחשיבים את כל ישראל, עזה והגדה המערבית כשייכות לפלסטינים. "לדעתם של סמית' ואחרים (החתומים על המאמר), אין מקום למדינה יהודית ריבונית באף חלק של האזור הזה. זוהי המשמעות של הפזמון מקפיא הדם של אויבי ישראל ויהודים: "מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית".

"עצוב כשאנשי מקצוע בתחום הבריאות מנצלים מידע כדי להעביר נקודה פוליטית שאינה קשורה לבריאות וגרוע מכך כשהטענות שלהם כל כך לא נכונות", מסכמים כותבי המכתב, נציגי ההסתדרות הרפואית.

BMJ: להפסיק את פעולות האיבה בפלסטין הכבושה

הנה כמה קטעים מהמאמר שהתפרסם ב-BMJ: "ההסלמה האחרונה של יותר מ-100 שנות אלימות בפלסטין הכבושה גרמה לרמות פנומנליות של  סבל נוסף. האלימות הזו חייבת להיפסק. משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים מדווח כי ידוע על לפחות 3,785 הרוגים בעזה הנצורה, 79 הרוגים בגדה המערבית הכבושה ו-1,400 בני אדם נהרגו בישראל במהלך 12 ימים, מאז 7 באוקטובר 2023.

"נכון ל-19 באוקטובר, כמיליון פלסטינים ובני לאומים אחרים נעקרו מבתיהם, ורבים מהם מחפשים מקלט במקלטי חירום ובבתי בחולים העמוסים, שכמה מהם נפגעו מתקיפות אוויריות ישראליות. זה מייצג עלייה של יותר מ-2,000% במספר העקורים הפנימיים בעזה בתוך 12 ימים בלבד. 30% מכלל יחידות הדיור ברצועת עזה נהרסו או הפכו לבלתי ראויות למגורים. בנוסף, עובדים פלסטינים מעזה שעבדו בישראל הוכו, נעצרו והועברו בכוח למתקנים צפופים בגדה המערבית.

המאמר גם מתייחס למספר עובדי בריאות פלסטינים שנהרגו בתקיפות וממשיך: "ההתקפות החמורות האחרונות הקשורות לשירותי בריאות הם המשך של היסטוריה ארוכה של אלימות ישראלית נגד עובדי בריאות, הרס תשתיות בריאות, חסימה שיטתית של גישה לשירותי בריאות ויישום אסטרטגיות קולוניאליות של מתנחלים על ידי הכיבוש הישראלי, שמטרתן להגביר את התחלואה והתמותה בפלסטין הכבושה".

עוד נכתב במאמר המערכת של BMJ כי לא ניתן לנתק את האלימות בימים האחרונים מההיסטוריה הארוכה של הכיבוש הישראלי שהחלה בנכבה (כך במקור) של 1948 שבה נעקרו יותר מ-700,000 פלסטינים מיותר מ-400 כפרים וערים על ידי מתיישבים ישראלים שבא לאחר הכיבוש הקולוניאליסטי הבריטי של פלסטין.

"מאז 2007, מצור מוחלט נאכף על ידי ישראל סביב רצועת עזה, בעוד שהגדה המערבית נמצאת תחת כיבוש על ידי ישראל כבר יותר מ-55 שנים לאחר מלחמת ששת הימים בשנת 1967. כיבוש שהמשיך לדכא ולנשל את העם הפלסטיני. פוליטיקאים ישראלים אפשרו בניית מאות התנחלויות בלתי חוקיות בגדה המערבית וסיפקו הגנה צבאית לפוגרומים, הרס רכוש והתקפות אלימות - לעתים קטלניות בהנהגת מתנחלים.

עוד נכתב כי "ב-13 באוקטובר, בית החולים לילדים אל-דורה פונה לאחר שעל פי הדיווחים נפגע מפגזי זרחן לבן שנורו על ידי הצבא הישראלי. ארגון Human Rights Watch אימת צילומים של שימוש בתחמושת זרחן לבן בעזה ובלבנון על ידי ישראל, שעלולים להוות פשעי מלחמה. למרות האימות, הצבא הישראלי הכחיש שימוש בנשק כימי שכזה. בערב ה-17 באוקטובר בפגיעת טילים בבית החולים אל-אהלי בעיר עזה נהרגו לפחות 471 בני אדם. בית החולים פעל וטיפל בחולים באותה עת, בעוד שעקורים פנימיים חיפשו מחסה קרוב למתקן".

מאמר המערכת מסתיים בקריאה: "ההסלמה הנוראית של האלימות במהלך השבועיים האחרונים חייבת להסתיים. אנו מצטרפים לקריאות של מיליוני אנשים ברחבי העולם בדרישה להפסיק לאלתר את כל פעולות האיבה בפלסטין הכבושה. נדרשת מעורבות אזורית ובינלאומית דחופה ומחויבות להחלת החוק הבינלאומי, יחד עם כיבוד חדש לזכויות אדם בסיסיות, כדי להבטיח את ההסלמה המיידית של האיום שמציבה ישראל על חייהם של מיליוני פלסטינים".

מהר"י נמסר כי היא הודפת מדי שבוע עשרות פניות ביקורתיות, לעתים אף שקריות או לא ענייניות, תוך גיבוי הדברים בעובדות ונתוני אמת, כדוגמת הפצצת ביה"ח בעזה, שימוש בפצצות שאסורות עפ"י אמנת ז'נבה ויצירת משבר הומניטארי מכוון, ובתוך כך מציפה את מעשי הטבח הנוראים שאירעו ב-7 באוקטובר, בהם מעל 1,400 נרצחים ומאות חטופים, ביניהם ילדים, קשישים, נשים וגברים אשר עדיין נמצאים בשבי.

נושאים קשורים:  ישראל במלחמה,  ההסתדרות הרפואית,  BMJ,  כתב עת רפואי,  חדשות,  בריטניה,  עזה
תגובות
30.10.2023, 20:20

מכתב פתטי לטיהור המצפון של כותביו.

30.10.2023, 21:23

אם הBMJ מבקש לסיים את הקולוניאליזם בפלשתינה אז שיועיל בטובו ויעשה בדק בית וידרוש באותו תוקף מוסרי את סיום הקולוניאליזם של הממלכה המאוחדת עצמה. שידרוש החזרת איי MALVINAS לארגנטינה (שהם מתעקשים לקרא FALKLAND ). ושיחזירו "גיברלטר" לספרדים. ושיחזירו את האוכלוסייה הילידית שסולקה בכוח מהאי "דיאגו גרסיה". ושיחזירו את הבסיסים הצבאים Akrotiri and Dhekelia שממוקמים בשטח "קפריסין" שמאז עצמאותה דורשת להחזירם לריבונותה .

לפני כמה ימים גם אני גם פניתי ל BMJ:
Thank you for contacting BMJ.

I have forwarded your email on to our Editorial team to provide a response to you as soon as possible.

Please do not hesitate to contact us if we can be of any further assistance.

Kind regards,

Steve Newton
Contact Centre Agent

+44 (0) 20 7111 1105 ¦ [email protected] ¦ bmj.com/company
BMA House, Tavistock Square, London, WC1H 9JR
Follow us on Facebook ¦ Google+ ¦ LinkedIn ¦ Twitter ¦ YouTube
Read our Privacy Notice at http://www.bmj.com/privacy

--------------- Original Message ---------------
From: George Kreisberg [[email protected]]
Sent: 26/10/2023, 10:23
To: [email protected]
Cc: [email protected]
Subject: I was shocked by the content of the article published in your journal, Violence in Palestine
Dear Sir, Madam,

I was shocked by the content of the article published in your journal, Violence in Palestine :
Smith J, Kwong EJL,
Hanbali L, et al. Violence in
Palestine demands immediate
resolution of its settler colonial
root causes. BMJ Glob Health
2023;8:e014269. doi:10.1136/
bmjgh-2023-014269

I was even more shocked by the fact that you allowed publication of this heinous article that falsifies the objective facts.
I was flabbergasted to note that in this article there is no reference at all to the despicable, cruel, unimaginable acts of violence carried out by the Hamas terrorist murderers. When I write unimaginable, I mean unimaginable, e.g. cutting open a pregnant woman’s abdomen, removing the baby from the womb and letting them die together, the baby still attached to the mother, in front of the mother’s eyes.

Even if the data in the article were true ( but obviously they are not ) , nothing, absolutely nothing can justify the crimes of war and crimes against humanity committed by the Hamas murderers on 7 October.

Lastly, Israel’s acts of war are just as justified ( if not more justified ) as the bombing of Dresden, if my memory serves me well the Dresden population was not given the option of evacuation.

Please be so kind to relay this mail to the editor.
I look forward to your reply.

Your sincerely,

Dr. George Kreisberg, Ob- Gyn.

Electronic transmission precludes personal signature

המאמר פורסם?יש PDF?
לקוראים בארץ ברורים הנימוקים...

השוואה מעניינת שמדגימה את "אפקט חמאס".שטח הרצועה 365 קמ"ר .שטח סינגפור בסדר גודל דומה קמ"ר -719.איפה עזה ואיפה סינגפור?