חדשות

שיתוף פעולה בין איכילוב לאונ' ת"א: מרכז חדש לרפואה דיגיטלית

מרכז אלרוב לרפואה דיגיטלית יקדם מחקר שיתופי בין המוסדות ויאיץ את הטמעה של כלים חדשניים לשיפור איכות הטיפול והמחקר הרפואי היישומי

מימין לשמאל, מנכ"ל איכילוב פרופ׳ רוני גמזו, הפילנתרופ אלפרד אקירוב ונשיא אוניברסיטת תל אביב פרופ׳ אריאל פורת. צילום: ג'ני ירושלמי/ דוברות איכילוב

אוניברסיטת תל אביב והמרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי (איכילוב) השיקו בשבוע שעבר את מרכז אלרוב לרפואה דיגיטלית, שיתוף פעולה שיקדם מחקר שיתופי בתחום הרפואה הדיגיטלית. המרכז מוקם הודות לתרומה נדיבה של מר אלפרד אקירוב.

ראש המרכז, פרופ' אלחנן בורנשטין מאוניברסיטת תל אביב, וגב' ליאת נדאי ערד, מנהלת I-Medata, המרכז למדעי הנתונים במרכז הרפואי תל אביב, מסבירים כי המרכז החדש יקדם מחקר חישובי ותרגומי של רשומות רפואיות (EMR) ושל דאטה מולקולרי (OMICS), עם דגש על נתוני עתק (big data) וחדשנות חישובית וכן על מחקרים בעלי פוטנציאל יישומי בטווחי זמן קצרים ובינוניים.

כדי לקדם ערכי ליבה אלה, המרכז יתמוך בפרויקטים משותפים לאוניברסיטת תל אביב ול"איכילוב" באמצעות מענקי מחקר משמעותיים. לפרויקטים הממומנים תינתן גישה לנתונים רלוונטיים ממסד הנתונים רחב ההיקף הקיים בבית החולים איכילוב, שישמשו למחקר ולפיתוח שיטות חישוביות חדשות.

בנוסף, ועל מנת להקים ולטפח קהילה מחקרית באוניברסיטת תל אביב וב"איכילוב" בתחום הרפואה הדיגיטלית, המרכז יתמוך ויארגן פעילויות מגוונות, כולל סימפוזיון שנתי שבו יוצגו פרויקטים במימון המרכז, לעידוד אינטראקציה בין חוקרים וקלינאים בשני המוסדות ולשיתוף הקהילה בחידושים ובתוצאות מחקריות.

מנכ"ל המרכז הרפואי תל אביב, פרופ' רוני גמזו, אמר כי "המרכז הרפואי נמצא בעיצומה של תנופה אדירה של התפתחות בתחום הדיגיטל וה-AI. שיתוף פעולה זה עם אוניברסיטת תל אביב יעצים את הפעילות של חוקרים בשני המוסדות ויאיץ את ההטמעה של כלים חדשניים לשיפור איכות הטיפול והמחקר הרפואי היישומי". גמזו הודה לאלפרד אקירוב, ידיד המרכז הרפואי, על "התרומה שמאפשרת לנו להתקדם עוד צעד משמעותי בקדמת החדשנות".

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, אמר כי "אוניברסיטת תל אביב פועלת בשנים האחרונות להקמת מרכזים אוניברסיטאיים בבתי החולים המסונפים לה. מרכזים אלה מחברים את כוחות המחקר הקיימים באוניברסיטה עם הניסיון הקליני והמחקר הקליני הקיימים בבתי החולים. המרכז החדש שמוקם בימים אלה יעשה שימוש ביכולות המיוחדות של האוניברסיטה הן בתחום הרפואה ומדעי החיים, והן בתחום מדעי המחשב, ובכלל זה בתחום הבינה המלאכותית. הוא יאפשר מחקר פורץ דרך בתחום הרפואה, שניתן יהיה ליישמו לרווחת החברה בישראל, ואף מעבר לה. הקמת מרכז חשוב זה התאפשרה עקב נדיבותו של ידיד רב שנים של האוניברסיטה, ושלי באופן אישי, פילנתרופ רב זכויות, אלפרד אקירוב".

נושאים קשורים:  רפואה דיגיטלית,  איכילוב,  מרכז אלרוב,  אוניברסיטת תל אביב,  פרופ' אלחנן בורנשטין,  פרופ' רוני גמזו,  פרופ' אריאל פורת
תגובות