חדשות

פרשת אסותא ראשל"צ: נמצאו הוריה הביולוגיים של התינוקת סופיה

כשנה וחצי לאחר חשיפת המחדל בבית החולים אסותא ראשון לציון, אותרו ההורים הביולוגיים | הזוג עבר טיפולי פוריות באסותא ועליו הצביע משרד הבריאות כבעל הסבירות הגבוהה ביותר להתאמה עם התינוקת

טיפולי פוריות, פרשת העוברים באסותא. אילוסטרציה

בסוף השבוע (ה') הותר לפרסום כי נמצאו הוריה הביולוגיים של התינוקת סופיה מפרשת החלפת העוברים בבית החולים אסותא ראשון לציון.

בית המשפט העליון קבע בתחילת חודש ספטמבר האחרון כי תיערך בדיקה גנטית לתינוקת סופיה, לאחר שדחה את בקשת האם היולדת ובן זוגה לערער על החלטת בית המשפט למשפחה שהתיר בדיקה כזו.

כזכור, בית המשפט לענייני משפחה פסק בחודש יולי האחרון כי יש לאפשר לזוג אחד בלבד, מתוך 22 הזוגות שעברו הפריה באותו מועד וששת הזוגות שביקשו לעבור בחינת הורות, לברר אם הם ההורים הביולוגיים של התינוקת. זאת לאחר שדו"ח של משרד הבריאות מצא כי קיימת סבירות גבוהה לכך.

הפרשה נחשפה בספטמבר 2022, לאחר שבבדיקה גנטית שנערכה באסותא ראשון לציון לאישה בחודש השביעי להריונה, שעברה תהליך של החזרת העוברים, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם לה ולבן זוגה גנטית. באוקטובר 2022 האישה ילדה את התינוקת שקיבלה את השם סופיה והזוג גידל אותה למרות אי ההתאמה הגנטית. במקביל, זוגות אחרים שביצעו טיפולים בבית החולים ביקשו לבצע בדיקת התאמה, וכעת, כאמור, בית המשפט התיר לפרסם כי נמצאו ההורים הביולוגיים של התינוקת.

נושאים קשורים:  פרשת העוברים,  אסותא ראשון לציון,  התאמה גנטית,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
10.03.2024, 18:26

מעניין אם ירצו אותה...