חדשות

המומחה הישראלי התבקש ברגע האחרון: אל תגיע לכנס הבינלאומי

לחץ פרו-פלסטיני על מארגני כנס בינלאומי באוסטרליה הוביל לביטול מיידי של הרצאתו ולביטול חדרו במלון של ד"ר משה פרחי, סא"ל במיל', מומחה לטראומה ובריאות הנפש ממכללת תל חי

ד"ר משה פרחי. "מארגני הכנס הודיעו כי יש חשש לבטחון המשתתפים אך לא טרחו להתנצל". צילום: מכללת תל חי

השתתפותו של ד"ר משה פרחי, מומחה לטראומה ובריאות הנפש וראש החוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית תל חי, בכנס בנושא בריאות הנפש במלבורן, אוסטרליה, בוטלה בשל לחץ פרו-פלסטיני על המארגנים.

שעות ספורות לפני שד"ר פרחי, סא"ל במילואים בתפקיד סגן הקב"ן הפיקודי בפיקוד העורף, עמד להרצות ביום ב' בשבוע שעבר, נמסר לו שההרצאה בוטלה והזמנת חדר על שמו במלון בוטלה אף היא.

מארגני הכנס החליטו לבטל את ההרצאה בעקבות עצומה עליה חתמו 130 פעילים פרו-פלסטינים. הנימוק של מארגני הכנס, איגוד בריאות הנפש האוסטרלי והניו זילנדי, היה חשש לבטחון המשתתפים בכנס.

ד"ר פרחי מספר כי הוזמן לפני חצי שנה להשתתף בכנס שבו הוצגו אסטרטגיות לטיפול ראשוני בבריאות הנפש במצבי טראומה של פארמדיקים, שוטרים, יחידות חילוץ וכדומה. בעקבות אירועי השבעה באוקטובר התבקש להרצות גם בפני כל משתתפי הכנס באחד המושבים בתחום התמחותו.

"פיתחתי מודלים שהוכרו על ידי משרד הבריאות להפחתת סיכון במצבי טראומה. הרעיון היה שאציג את השימוש במודלים על רקע מלחמת שבעה באוקטובר, אך שעה לפני שיצאתי לטיסה פנימית באוסטרליה ליעד הכנס, נמסר לי שההרצאה בוטלה", מתאר ד"ר פרחי.

לדבריו, כשניסה לברר את הסיבה לביטול ההרצאה, "קיבלתי תגובה לא נעימה. כתבתי מיידית מייל לשגריר ישראל באוסטרליה, אמיר מיימון, וחיפשתי כרטיס טיסה חזרה ארצה, כי גם החדר במלון בוטל מיידית".

ד"ר פרחי מציין כי בקהילה היהודית של אוסטרליה התייחסו בכובד ראש לביטול השתתפותו בכנס. "קיבלתי יותר מ-100 הודעות תמיכה ומיילים מאנשי הקהילה היהודית שרואים במקרה פגיעה אישית בקהילה. במכללת תל חי שוקלים לתבוע את מארגני הכנס". לדבריו, לא קיבל כל מכתב התנצלות מהמארגנים, שהשיבו לשגריר ישראל באוסטרליה כי ההשתתפות בוטלה מחשש לשלומם של באי הכנס.

נושאים קשורים:  ד"ר משה פרחי,  כנס בינלאומי,  טראומה נפשית,  חדשות,  אוסטרליה,  מכללת תל חי
תגובות
אנונימי/ת
10.03.2024, 13:19

מקווה מאוד שיתבע את מארגני הכנס. זה אולי לא יותר מדי יזיז להם אך עדיין חייב להיעשות.
צריך להיות מחיר לאנטישמיות

אנונימי/ת
11.03.2024, 19:39

אההה…ואז יזמינו איזה מומחה ברמה בינלאומית פלסטיני!!! איך לעלות רמת הדמוקרטיה ויעילות הטיפול בחטופים בבתי חולים בעזה!!! אוסטרליה, כל הכבוד.

אנונימי/ת
11.03.2024, 21:57

פרו פלסטיני זה מכבסת מילים לאנטישמי